זעזוע בפרטנר: גלברד מונה למנכ"ל; אבנר וגליקמן פורשים

גליקמן היה מיועד לתפקיד המנכ"ל, אך החליט לפרוש בשל ה"צפיפות" בצמרת החברה ■ גלברד כיהן בעבר כמנכ"ל בזק ואולץ לפרוש בעקבות פרשת הבונוסים

מהפך בצמרת חברת הסלולר פרטנר : אלי גליקמן, המשנה למנכ"ל פרטנר, שהיה מיועד לתפקיד מנכ"ל החברה במקום דוד אבנר, הודיע היום (ה') על פרישה מהחברה ובעקבות זאת ימונה יעקב גלברד, לשעבר מנכ"ל בזק ופלאפון, למנכ"ל פרטנר. כמו כן, דוד אבנר פורש גם כן מתפקידו בחברה.

הסיבה לפרישתו של גליקמן נובעת ככל הנראה מה"צפיפות" בצמרת החברה ובשל המעורבות הרבה של בעל השליטה אילן בן דב ושל גלברד, שהיה דירקטור בחברה והפגין מעורבות פעילה; גם הסיכוי שדוד אבנר לא יישאר בחברה - כל אלה גרמו לגליקמן להבין שהוא לא יוכל להביא את עצמו לידי ביטוי בצורה מלאה בפרטנר.

ההחלטה של גליקמן לפרוש מהווה זעזוע קשה בצמרת החברה, ואולם הכניסה של גלברד צפויה להיות מהירה יחסית בשל היכרותו רבת השנים עם ענף הסלולר בפרט וענף התקשורת בכלל.

נדגיש כי שיתוף הפעולה בין גלברד לבן דב ידע עליות ומורדות לאורך השנים. בתחילת שנות ה-2000, כאשר גלברד כיהן כמנכ"ל פלאפון, נקלעו השניים לוויכוח קשה ולריב בגין מיזם אינטרנט משותף שבן דב ופלאפון היו שותפים פה בשם "גו נקסט". גלברד ביקש לפרק את השותפות ולקנות את חלקו של בן דב והדבר הוביל לוויכוח קשה ביניהם.

ואולם, לפני כשנה וחצי, כאשר בן דב החליט להתמודד על רכישת פרטנר, הוא שכר את שירותיו של גלברד כיועץ. גלברד ליווה את בן דב בכל תהליך בדיקת הנאותות של פרטנר והיה מעורב במו"מ בכל השלבים.

כאשר השלים בן דב את העסקה, הוא ייעד את גלברד לשמש בהתחלה כסגן יו"ר הדירקטוריון; ואולם בשל המתיחות בצמרת החברה החליטו השניים כי אין זה הזמן למינוי גלברד לתפקיד פעיל הוא נשאר כדירקטור בלבד. כעת, משהחליט גליקמן לפרוש, מינויו של גלברד נראה טבעי בשל הנוכחות הקרובה שלו לבן דב והעובדה שהוא כבר נמצא בפרטנר.

גם אבנר בחוץ

כאמור, גם דוד אבנר, סגן יו"ר פרטנר, פורש מתפקידו. נזכיר שבן דב הכריז כי אבנר ילווה את גליקמן בחפיפה עד אוקטובר, ולאחר מכן יעבור לתפקיד סגן יו"ר ויעסוק בנושא אסטרטגיה.

למרות זאת, אבנר ניהל בחודשים האחרונים מו"מ לגבי תפקידים שונים וניכר כי הכיוון שלו היה ברור: יציאה מפרטנר (למרות שהוא לא אישר זאת). גליקמן, כידוע, היה בן טיפוחיו של אבנר, ומשהחליט לעזוב, נראה כי הדרך לעזיבתו של אבנר הייתה סלולה.

גלברד אולץ בעבר לפרוש מתפקידו בבזק בעקבות לחץ מסיבי של רשות ניירות ערך, שהעמידה בפני בעלי המניות בחברה שתי ברירות: או שגלברד הולך הביתה, או שהרשות פותחת בחקירה פלילית.

מבדיקת הרשות עלה שתהליך אישור התגמול החריג - לגלברד אושרו אופציות בהיקף של למעלה מ-40 מיליון שקל - לקה בשורה של מחדלים, שהביעו בעיני הרשות זלזול עמוק בכל הקשור לשמירה והקפדה על הדרך שבה יש לאשר הסכמי שכר וגמול למנכ"לים וסמנכ"לים בחברות