דיווחים ערביים: "ישראל מתכננת תקיפה צבאית בסוריה"

עיתון א-ראי הכוויתי מדווח כי צה"ל מתכנן להפציץ מחסני נשק בסוריה ובהם טילים לטווח ארוך ומפעלים לייצור נשק בעבור חיזבאללה ■ "צה"ל הציב אוגדה משוריינת ברמת הגולן"

האם ישראל מתכננת תקיפה צבאית בשטח שכנתה מצפון סוריה? העיתון הכוויתי "א-ראי" מדווח הבוקר (ש') על היערכות מוגברת של צה"ל באזור הצפון לקראת תקיפה של מחסני נשק המיועדים לחימוש ארגון החיזבאללה, כפי שדווח ברשת ב' של קול ישראל.

הדיווח מבוסס על הערכות של גורמים מערביים בהתאם לתצפיות על פריסת הצבא בגבול הצפון ועל פעילות מוגברת של מטוסים זעירים ללא טייס (מזל"טים) שמתבצעת בימים האחרונים.

על פי הדיווח בעיתון א-ראי, צה"ל מתכנן להפציץ מחסני נשק ובהם טילים לטווח ארוך ומפעלים לייצור נשק בעבור חיזבאללה. בידיעה נטען עוד כי גורמי צבא מערביים מדווחים שישראל הציבה בימים האחרונים אוגדה משוריינת באזור הגולן ובסביבות חוות שבעה.

מקורות אירופאים אומרים כי מזל"טים ישראליים מרבים לחוג מעל האזורים האלה בימים האחרונים והדבר מלמד על סבירות גבוהה שלישראל כוונה לפתוח בפעולה צבאית.

תמונות לווין חשפו את בסיס הטילים

לפני כשלושה חודשים דיווח העיתון "לונדון טיימס" על תמונות לווין שהגיעו לידיו ובהן צילומים של בסיס טילים סודי של חיזבאללה, הממוקם מצפון-מזרח לדמשק, אותו מחמשת באופן קבוע סוריה. המתקן, הכולל מגורים, שטחי אימון וגם ארסנל טילי קרקע-קרקע, ממומן על פי הדיווח ככל הנראה גם על ידי איראן.

בדיווח צוטט גורם ביטחוני בלבנון, לדבריו הפעילות במתקן מתקיימת בצורה חופשית וללא כל הפרעה. "כלי הנשק מועברים ממקום למקום בדרך כלל בתנאי מזג אוויר סוער - כדי לחמוק מעיני הלוויינים הישראליים", צוטט הגורם בעיתון. הוא הוסיף כי אמצעי הלחימה מגיעים לבסיס בלבנון מצבא סוריה, או שנשלחים מאיראן.

העיתון דיווח עוד כי לאחר שישראל הבינה שהלחץ הדיפלומטי על סוריה מכיוונה של ארצות הברית לא מועיל, "גוברים הסיכויים לתקיפה ישראלית ממוקדת בסוריה, של מחסן או משלוח נשק".

גם הסורים הגיבו לדיווח בעיתון הלונדוני. "המתקנים הללו מיועדים לשימוש בלעדי של הצבא הסורי, להגן על אדמתנו, ואין זה עניינו של אף אחד", אמר דובר שגרירות סוריה בלונדון. "אנו במצב של מלחמה עם ישראל כל זמן שהשטחים הכבושים לא הוחזרו".