קמפיין ארנה מעורר סערה: הפרסומת הכי מדוברת ברשת השבוע

Twisted Fly: כ-60% מהשיחה על הקמפיין דנה בתחושות השליליות שהוא עורר בקרב הגולשים

בראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת ניצב השבוע הקמפיין של קניון ארנה, באמצעות זרמון-גולדמן, שחולל 58% מהיקף השיחה ברשת אודות פרסומות השבוע.

הקמפיין מהווה מחווה לצילומי אופנה מרחבי העולם, ובו מוצגים נשים וגברים בתנוחות שונות ובסיטואציות אשר חוללו סערה בקרב הגולשים.

השיחה ברשת אודות הקמפיין התחוללה ב-4 זירות שיחה: טוויטר (38%), טוקבקים (42%), פייסבוק (12%) ופורומים (8%).

מחולל השיחה הראשון, שהיווה 60% מכלל השיחה ברשת, דן בתחושות השליליות שהקמפיין עורר בקרב הגולשים.

25% מהגולשים הרגישו שהפרסומת פרובוקטיבית מדי. 24% מהגולשים חשו כי הפרסומת מעודדת אלימות ופורנוגרפיה ופוגעת במעמד האישה. 22% מהגולשים קראו להחרים את קניון ארנה בעקבות התמונות הפוגעניות. ט

ענות נוספות היו כי ילדים קטנים נחשפים לקמפיין ועקב כך לאלימות (10%). עוד נטען כי הבאזז סביב הקמפיין רק מחזק את מטרת המפרסמים (8%), וכן כי גברים הנחשפים לשלטי החוצות במהלך נהיגה עלולים לאבד ריכוז (6%).

5% מהגולשים חשו כי הקמפיין הוא טעות חמורה משום שהוא מפספס את קהל היעד.

מחולל השיחה השני, שהיווה 21% מכלל השיחה ברשת, דן באיכות הפרסומת. 45% מהגולשים טענו כי מדובר בהפקה אמנותית, מדהימה ולא שגרתית. לטענתם, הפרסומות המוצגות כיום משעממות ובנאליות, והנה סוף-סוף אנו נתקלים בהפקת אופנה איכותית.

32% מהגולשים הסכימו והוסיפו כי לא מדובר בהפקה פרובוקטיבית או שוביניסטית, אלא באמנות לשמה. 15% מהגולשים הצדיקו את השימוש במיניות בפרסומות, וטענו כי אין חידוש בקמפיין.

מחולל השיחה השלישי, שהיווה 19% מכלל השיחה על הקמפיין ברשת, דן בהשלכות הציבוריות של הפרסומת. 49% מהגולשים הביעו סלידה ממשרד הפרסום זרמון-גולדמן וטענו כי הוא מקדם את עצמו באמצעות הפרסומת ועל חשבון הקניון.

23% מהגולשים טענו כי הורדת הקמפיין מהאוויר עלולה להוות פתח להורדה של קמפיינים פרובוקטיביים פחות בעתיד בעקבות לחץ מצד קהל חרדי. 19% מהגולשים טענו כי המרוויחים האמיתיים מהפרסומת הם ארגוני הנשים דוגמת ויצ"ו וחברת קום איל פו, אשר התנגדו ודרשו להוריד את הקמפיין.

עוד נטען כי קניון ארנה הוא קניון יקר מאוד, וחבל שהוא בוחר לקדם את עצמו באמצעות עירום ולא באמצעות מבצעים (9%).

22
 22