המעו"ף חתם בירידה של 0.2%; פרטנר עלתה 2.8% לאחר הדו"חות

לונדון סגורה היום ובבורסות של פאריס ופרנקפורט המגמה מעורבת ■ המסחר התנהל בהמתנה לנתוני מאקרו חשובים בארה"ב ■ דיסקונט השקעות ירדה 1.9% לאחר פירסום תוצאותיה לרבעון

יום המסחר (ב') בבורסה של תל-אביב נננעל היום במגמה מעורבת עם נטיה לירידות שערים - לאחר יום של עליות שערים בולטות אתמול. המשקיעים באחד העם המשיכו היום לעכל את הדו"חות הכספיים של החברות המובילות תוך המתנה לנתוני מאקרו שיפורסמו מאוחר יותר בארה"ב. מחזור המסחר נמוך ומסתכם בכ-630 מיליון שקל.

אתמול כאמור ננעלה הבורסה בעליות שערים, על רקע העליות שחתמו את המסחר בוול סטריט ביום שישי.

"יש אווירת המתנה בשוק, כשמצד אחד חודש אוגוסט עומד להסתיים אבל החגים בפתח והשנה עם נופלים על חודש ספטמבר שתמיד יש ממנו חששות, כך שאם יש קונים פוטנציאליים הם עדיין מעדיפים לשבת על הגדר. היום ספציפית מחכים גם לנתוני המאקרו שיתפרסמו בארה"ב", אמר ל"גלובס" אחד הסוחרים בשוק.

המסחר מתנהל כשברקע נמשכת עונת הדו"חות וכן בצל נתוני מאקרו הרואים אור. בארה"ב, ב-15:30 שעון ישראל, פורסם כי ההוצאה הפרטית עלתה בחודש יולי ב-0.4%, לעומת צפי בשוק לעלייה של 0.3%, בהמשך לקיפאון בחודש יוני.

ההכנסה הפרטית עלתה ביולי ב-0.2% בהתאם לתחזיות המוקדמות ולאחר קיפאון בחודש הקודם. עם זאת, ההכנסה הפרטית ביולי נפגעה ורמת החיסכון של האמריקנים בתקופה בה הם צריכים לחסוך, ירד ב-5.9%, יותר מהתחזיות ל-6.2%. השכר הממוצע במשק עלה ב-0.3%, כאשר ההכנסות המותאמות לשינוי האינפלציה לאחר מסים נפלו ב-0.1% בחודש שעבר. זאת בהמשך לעלייה של 0.1% ביוני.

סקטור הנפט והגז לא יורד מהכותרות

שותפויות הגז הטבעי והנפט, ביניהן רציו , דלק קידוחים , אבנר , וישראמקו המשיכו לרכז עניין רב על רקע ההודעה בנוגע לסיכויים למציאת מאגרים בהיקף השווה ל-4.2 מיליארד חביות נפט במבנים העמוקים הנמצאים מתחת למבנה הגז הטבעי ב"לוויתן". האנליסט ריצ'רד גוסו מדויטשה בנק הוציא נייר עדכון קצר ללקוחותיו אודות ההודעה של השותפות מאתמול, וציין כי "הסיכוי להצליח בקידוחי הנפט בשכבות העמוקות הינו בהתאם או נמוך מהסיכוי בקידוחים דומים בעולם".

אתמול חשפנו ב"גלובס" את נייר העמדה שהגישו לוועדת ששינסקי החברות אבנר חיפושי נפט, דלק קידוחים ודלק אנרגיה, שבו הן מתנגדות כמובן להעלאת תגמולי הגז.

חברת ההחזקות דיסקונט השקעות מקבוצת אידיבי של נוחי דנקנר דיווחה הבוקר על תוצאותיה ברבעון השני ובחצי הראשון של 2010. הרווח הנקי של דסק"ש ברבעון השני הסתכם ב-56 מיליון שקל בהשוואה לרווח של כ-838 מיליון שקל ברבעון השני של 2009. הגורם שעשה את ההבדל הגדול הוא התרומה של כור לתוצאות, שהסתכמה הרבעון בכ-22 מיליון שקל לעומת 900 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד של כ-300 מיליון שקל.

פירמת הייעוץ קסלמן פיננסים (הסניף הישראלי של PwC) ביצעה, זו הפעם השלישית, הערכת שווי לחברת מכתשים אגן עבור החברה האם דיסקונט השקעות. מסקנותיה פורסמו היום במסגרת פרסום הדו"ח הרבעוני של דסק"ש. השווי של מ.א לפי קסלמן הוא בכ-50% גבוה לעומת שוויה בבורסה.

חברת פרטנר שבשליטת אילן בן-דב פירסמה את תוצאותיה הכספיות לסיום הרבעון השני של 2010. החברה דיווחה על הכנסות שיא של 1.676 מיליארד שקל, עלייה של 10.7%. גם ה-EBITDA רשמה שיא כשעלתה ב-12.5% ל-646 מיליון שקל. הרווח הנקי עלה ב-1.7% ל-293 מיליון שקל, והיה נמוך מהציפיות בשוק.

אלביט הדמיה של מוטי זיסר דיווחה הבוקר כי הרווח ברבעון המיוחס לבעלי מניות הרוב הסתכם בכ- 216 מיליון שקל בהשוואה להפסד של כ-207 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ביום שלישי ידווחו הבנקים הגדולים - לאומי , דיסקונט והבנק הבינלאומי על תוצאות הרבעון, וייסגרו רשמית את עונת הדיווחים.

חברת נגה-לייט מקבוצת אס.די.אס קיבלה הזמנות לאספקת מערכות ראיית לילה בתחום הקליעה והצליפה ללקוח במזרח אסיה, בהיקף כולל של כ-130 מיליון שקל (כ-34 מיליון דולר). מדובר בהזמנה הגדולה ביותר אי פעם שקיבלה החברה.

מניית ביוסל בלטה בעלייה חדה במחזור ער, ככל הנראה על רקע הצעת הרכש של סנופי-אונסיס לג'נזיים, המתחרה הגדולה של פרוטליקס בשוק התרופות למחלת הגושה.

חברת סולבר רשמה ברבעון השני רווח נקי של 1.4 מיליון דולר - גידול של 260% בהשוואה לרווח נקי של כ-400 אלף דולר ברבעון המקביל.

חברת אנלייט דיווחה הבוקר כי הכנסותיה הסתכמו בכ-17.24 מיליון שקל בחצי הראשון של השנה, לעומת 738 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול החד בהכנסות נבע בעיקר כתוצאה מזכייה בפרויקטים רבים, ומגידול חד בקצב ההתקנות עבור לקוחות. במחצית הראשונה רשמה החברה הפסד כולל בסך 1.33 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה מהשקעות בפרויקטים בבעלות חלקית או מלאה של החברה, אשר אמורים להניב הכנסה לאורך זמן, כתוצאה ממכירת חשמל לחברת החשמל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]