דנמרק: פלסטינים ניסו לתקוף משלחת שייטים ישראלית

מספר פרו פלסטינים הצליחו לחדור הערב למתחם אליפות העולם בשיט שנערכת בדנמרק, וקיימו עימות מילולי עם הנציגים הישראלים ■ לא היו נפגעים באירוע

גם המשלחת הישראלית באליפות העולם בשיט נאלצת להתמודד עם פוליטיקה: השייטים, שמתחרים בימים אלו בדנמרק, יצאו מהמים הערב לאחר התחרות, שם חיכו להם מספר פעילים פרו-פלסטינים שהצליחו לחדור לאזור התחרות, ולתקוף אותם מילולית.

אנשי הביטחון של התחרות היוקרתית השתלטו עליהם במהרה והוציאו אותם מהאזור. בין השייטים הישראלים נמצאים נמרוד משיח ושחר צוברי. באירוע לא היו נפגעים.

בשנת 2009 התרחשה הפגנה אלימה בשוודיה, הסמוכה לדנמרק, נגד השתתפות ספורטאים ישראלים בטורניר גביע דיוויס, שהיה אז בעיר מאלמו. כ-7,000 בני אדם הפגינו אז מחוץ לאצטדיון הטניס בעיר. המפגינים הזועמים נשאו שלטים עליהם נכתב "עצרו את המשחק" וקראו קריאות גנאי נגד ישראל, במחאה על פעולותיה ברצועת עזה.

הרשויות בשוודיה החליטו למנוע מראש כניסת קהל למשחקים, עקב התרעות על הפרעות מצד תושבי המקום, שכשליש מהם מוסלמים. אבל גם זה לא עצר את ההמון הזועם. עשרות פרשים של המשטרה השבדית התעמתו עם המפגינים, שהחלו את ההפגנה בכיכר המרכזית של עיר הנמל השבדית.