ג'ים רוג'רס ממשיך להפציץ: "מעדיף שהאירופים ינהלו את ה'פד'"

רוג'רס בראיון לרשת CNBC: "ארה"ב צריכה להפסיק להדפיס כסף ולנקוט בצעדי צנע כפי שעשו חלק ממדינות אירופה" ■ "המקום היחיד להשקיע בו כעת הוא בנכסים מוחשיים"

גורו ההשקעות ג'ים רוג'רס ממשיך להיות מודאג ממצבה של הכלכלה האמריקנית. בראיון לרשת CNBC היום (ב') אמר רוג'רס כי ארה"ב צריכה להפסיק להדפיס כסף ולנקוט בצעדי צנע כפי שעשו חלק ממדינות אירופה.

"אני בהחלט מעדיף שהאירופים ינהלו ויתפעלו את ה'פדרל ריזרב'. לפחות הם יודעים איך לנסות לבנות את העתיד, בניגוד לאנשים שמנהלים כעת את הבנק המרכזי בארה"ב", ציין רוג'רס בהתרסה. "באמריקה, בן ברננקי רק אומר שנדפיס יותר כסף ונבזבז יותר כסף, זאת למרות העובדה שארה"ב היא האומה הלווה ביותר בהיסטוריה", הוסיף רוג'רס.

רוג'רס חזר על המנטרה אותה הוא משמיע כבר שנים, לפיה יש לאפשר לכלכלה בצרות ליפול ולהבריא את עצמה, בדיוק כמו פירוק חברות סורחות. "הדברים כבר עבדו בעבר: אתה הולך לפשיטת רגל, מארגן מחדש חובות ומתחיל מחדש. עוברת עליך תקופה קשה ואז אתה מתחיל שוב. ככה זה היה במשך מאות שנים, וככה זה גם יהיה. לנסות לדחוף את הבעיה לעתיד ולהדפיס כסף - זה מה שאנחנו עושים בארה"ב. זה לא עבד בעבר וזה לא יעבוד עכשיו", אמר רוג'רס.

רוג'רס הוסיף כי הבנקים המרכזיים בעולם "מציפים את העולם בכסף" והמקום היחיד להשקיע בו כעת הוא בנכסים מוחשיים כמו "כסף, אורז או גז טבעי". לדבריו, "כסף נייר לא יעזור לכם עכשיו".