בלידר ממליצים "קנייה" על כי"ל; מעלים מחיר יעד ל-59 שקל

האנליסט עוז לוי מעריך כי ההתאוששות בכמויות הנמכרות של האשלג והברום מחזקים את ההערכה המוקדמת על התאוששות חדה במגזרים המדוברים

פחות משבוע לאחר דו"חות כי"ל, מעדכנים היום (ב') בלידר שוקי הון את מחיר היעד למניית החברה ל-59 שקל וממשיכים בהמלצת "קנייה". האנליסט עוז לוי מעריך היום כי ההתאוששות בכמויות הנמכרות של האשלג והברום, כפי שמשתקפות בדו"חות הרבעוניים, מחזקים את ההערכה המוקדמת בלידר על התאוששות חדה במגזרים המדוברים.

לוי מעריך כי הגידול בריכוזיות בענף עשויה להאיץ את העלייה הצפויה במחירי האשלג - המיזוג הצפוי של אורלקלי וסליבניט עשוי לתמוך ברמות המחירים בענף והצעת הרכש של BHP ביליטון לפוטאש מעידה על חסמי הכניסה הגבוהים מאוד לתחום ומשקפת עליית מחירים משמעותית במחירי האשלג.

לוי ממשיך ומציין כי המשך השיפור בתוצאות בשנת 2011 תלוי בעלייה הצפויה של מחירי האשלג, אשר נתמכים, לדעתו, בסביבה עסקית חיובית ומחירי סחורות גבוהים. עוצמת העלייה במחירי האשלג, לדידו של לוי, תלויה רבות במבנה העתידי של החברות בעניף, כאשר לאחרונה חלה התפתחות חיובית בשאלת המיזוג של אורלקלי וסילבניט.

גם העלייה במחירי הסחורות החקלאיות מקבלות ביטוי. לוי מסביר כי למחירי הסחורות החקלאיות השפעה ישירה ומהותית על מחירי הדשנים בכלל והאשלג בפרט, באופן שבו מחירי סחורות גבוהים מגדילים את הרווחים של החקלאים, מותירים להם לשלם יותר עבור הדשנים ומעלים את הכדאיות הכלכלית בצריכתם המגדילה את התפוקות.