היחצ"ן מקריית שלום

מופע היח"צנות של אבי נמני ומופע הבכיינות של דרור קשטן. סיכום המחזור השני בליגת העל

‎‏* הזמן: אתמול (א') בערב, אחרי הניצחון 0-1 של מכבי ת"א בטדי.
* הפסוק: "זה לא סוד שאנחנו רוצים להתחזק. יש לנו בעיה כי אנחנו נמצאים בסוף אוגוסט ולרוב הקבוצות באירופה יש סגלים סגורים וקשה להביא שחקנים".
* הפירוש: אבי נמני מוכיח, בפעם הטריליון, שהוא מספר 1 בכדורגל הישראלי ביח"צ (טוב, אולי מספר 2 אחרי אברם). פתאום קשה להביא שחקנים לקבוצה שצירפה 11 שחקנים חדשים הקיץ.

‏‏מטרת ההצהרה הזאת של נמני היא להוכיח לכולם שמכבי, בניהולו המקצועי, מנסה להתגבר על כל הקשיים. ביום שהיא תצליח (במפתיע) להתגבר עליהם, נמני ירוויח את הנקודות שלו. הבעיה בסיפור הזה היא כזאת: אין ממש קשיים.

‏נכון, חלון ההעברות נסגר עוד מעט (לזרים בלבד, ולמכבי כבר יש חמישה כאלו. ישראלים אפשר להחתים עד ה-7 בספטמבר). אבל המחסור בזמן הוא לא פקטור במקרה של מכבי. קבוצה שמשלמת לשחקני כדורגל הרבה מעבר לערכם האמיתי, תמיד תוכל להחתים אותם בקלות. זה הוכח ב-11 מקרים קודמים הקיץ.‏

* הזמן: אתמול בערב, אחרי הניצחון 0-1 של מכבי בטדי.
* ‏הפסוק: "טוב לנצח את בית"ר בשלב זה של העונה. אנחנו מאוד מרוצים".
* הפירוש: אחרי 6 משחקים באירופה, 2 בליגה ועוד דרבי בגביע הטוטו, גם נמני כבר יכול לאבחן את העובדות הקיימות בשטח ולעזוב בצד את התירוצים. ואין כל כך מה להיות מרוצים מהעובדות. מכבי כבר הודחה מאירופה, ומכבי עדיין לא משחקת כדורגל של 105 מיליון שקל (הגארבג'-טיים מול פ.ס.ז' אחרי ספיגת השער הראשון הוא לא אינדיקציה לכלום). מכבי אמנם כובשת ברוב המצבים שהיא מגיעה אליהם, אבל הבעיה היא שקצב ייצור המצבים שלה איטי מדי. מה יקרה כשהיא תפסיק לכבוש שער מכל חצי מצב?

נכון, היה אלמנט של חוסר מזל, כשהבכיר מבין צעצועי ההתקפה החדשים, ברק יצחקי, נפצע. זה בהחלט שחקן שחקן. אבל היו גם דברים שלא היו תלויים במזל בקיץ הזה, אלא סתם בהכנה קצת יותר יסודית. למשל, להוציא 4 מיליון שקל ברוטו בעונה על רוברטו קולאוטי, שחקן מועד לפציעות. בשלוש העונות האחרונות שלו במנשנגלאדבך הוא היה מושבת 15% בדיוק מהזמן בגלל פציעות. פה מתיחה, שם משהו בגב.

‏הבשורות הטובות מבחינת מכבי: אם אתמול הם שיחקו גרוע ולקחו 3 נקודות, אז במשחקים הבאים מול נמושות הליגה הם יוכלו לשחק אפילו יותר גרוע ולנצח. הכישרון יספיק בטווח הקצר כדי לחפות על היעדרותה של הקבוצה. וחוץ מזה, במקרה הכי גרוע יש קיזוז.‏

* הזמן: שבת בערב, אחרי ניצחון 0-1 של בני יהודה בווסרמיל.
* הפסוק: "התנאים היו בלתי אנושיים, וזה פשע לשחק בחום כזה של 40 מעלות ובאחוזי הלחות הגבוהים. צריך להחליט שבאוגוסט המשחקים יחלו משמונה בערב".
* ‏הפירוש: דרור קשטן, אתה כבר לא בהפועל, נגמרו ימי סן-סירו. אתה כבר לא בבית"ר, אין לך הונגרים בקבוצה. וגם לא במכבי - אין ארוחות מוזלות ב-206. אתה בסך הכל בבני יהודה, שהיא, מה לעשות, קבוצה שתמיד תשחק ב-17:00, בשיא החום, באוגוסט. כי מי שקובע את השיבוץ הזה אלו גופי הטלוויזיה, וגם הם חושבים שאתם קבוצה קטנה.

דרור קשטן, בני יהודה, ליגת העל / צילום: רויטרס
 דרור קשטן, בני יהודה, ליגת העל / צילום: רויטרס

קשטן. ככה זה עובד בכל העולם (צילום: רויטרס)

‏ניוזפלאש, קשטן: צ'רלטון הוא גוף שפועל מתוך שיקולים מסחריים ומטרתו להיות ביזנס שמרוויח כסף. צ'רלטון משדר שלושה משחקים מדי מחזור. לבני יהודה יש הרבה פחות אוהדים שמשלמים 55 שקל בפיי-פר-ויו כל חודש מאשר להפועל ת"א. כשהמאסות הן אלו שמכתיבות לך איך להתנהל, אתה דואג שיהיה למאסות נוח לחזור מבילויי השבת המעייפים, ואז לרבוץ החל מ-19:30 על הכורסא מול משחק של הפועל (להלן: קבוצה גדולה).

‏עוד ניוזפלאש, קשטן: ככה זה עובד גם בעולם. איך אופ"א לא מתחשבת בקבוצות ממערב אירופה ונותנת להן לטוס למשחקי צ'מפיונס ליג ברוסיה, בשלג וסופות הקרח שיש שם. איך הפרמיירליג משחקת הכי הרבה דווקא בחג המולד, שיא עונת הגשמים?

‏הבט, דרור, אם אתה רוצה לאמן בתנאי מזג אוויר נוחים, אז רק שתדע: עכשיו בונים בקטאר אצטדיונים תת-קרקעיים ממוזגים. וגם משלמים שם לא רע למאמנים ותיקים עם רקורד מפואר.