פלוריסטם תשתתף בניסוי בינלאומי: תקבל מימון של 150 אלף ד'

‎‎‏ האיחוד האירופי יממן את הניסוי לטיפול באי-ספיקת לב כתוצאה מסוכרת ■ פלוריסטם הישראלית מפתחת טיפולים באמצעות תאי גזע שנלקחים מהשלייה

‎‎‏19 חברות מרחבי העולם משתתפות בניסוי של האיחוד האירופי לטיפול באי-ספיקת לב כתוצאה מסוכרת. אחת מהחברות היא פלוריסטם הישראלית, שמפתחת טיפולים באמצעות תאי גזע שנלקחים מהשלייה.

על המחקר אחראית הוועדה האירופית למימון מחקרים (‏PF7‎‏). הניסוי יתקיים במקביל במרכזים רפואיים ב-12 מדינות באירופה והוא יבדוק את השפעת הטיפול בתאי הגזע מהשלייה על מספר סוגי תאים מהלב, שנפגעו כתוצאה מריכוז גבוה של גלוקוז בדם (כתוצאה ממחלת הסוכרת).

במסגרת הניסוי תיבחן האפשרות שהתכונות האנטי-דלקתיות של תאי הגזע מהשלייה עשויות למנוע או לעכב הידרדרות למצב של אי-ספיקת לב בקרב חולי הסוכרת. למעשה, מדובר בניסוי בהתוויה חדשה עבור תאי הגזע שפלוריסטם מפתחת. פלוריסטם צפויה לקבל סכום שמוערך בכ-150 אלף דולר מהאיחוד האירופי, לצורך כיסוי עלויות המחקר והפיתוח של התאים בניסוי.

‏"אנו שמחים וגאים שהתאים שלנו נבחרו לעמוד במרכזו של ניסוי חשוב ובתמיכת האיחוד האירופי", אמר זמי אברמן, מנכ"ל פלוריסטם." אנו רואים בכך הבעת אמון בפוטנציאל של תאי הגזע מהשלייה, שיעילותם ובטיחותם כבר הוכחו בניסויים הקליניים".

פלוריסטם נסחרת בוול סטריט ברשימה המשנית של הנאסד"ק לפי שווי 21 מיליון דולר.