גבעות: ההערכה הכלכלית - חודש לפחות אחרי הדו"ח ההנדסי

גבעות מכרה לבז"ן נפט ב-408 אלף ש' - לא מציינת לפי איזה מחיר חבית מכרה, ובהתאם באיזה עלות הפקה ■ בשורה התחתונה גבעות רשמה ברבעון השני הפסד של 19.7 מ' ש'

כשבועיים לפני שהיא צפויה לקבל את הדו"ח ההנדסי הסופי לגבי תוצאות מבחני ההפקה בקידוח "מגד 5" (תאריך היעד הוא ב-15 בספטמבר), שותפות חיפושי הגז גבעות , מדווחת לבורסה בת"א על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2010. נזכיר, כי גבעות החלה במבחני ההפקה רק בסוף חודש מאי האחרון.

בסעיף האחרון של הביאורים הכספיים האחרונים בדו"ח, גבעות מציינת כי מכרה בתקופת הדו"ח נפט בהיקף 408 אלף שקל (לחברת בז"ן - י.נ), אך היא לא מציינת פרטים נוספים - כך שלא ניתן לדעת לפי איזה מחיר חבית מכרה, ובהתאם באיזה עלות הפקה. בשורה התחתונה גבעות רשמה ברבעון השני הפסד של 19.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של 9.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

גבעות מציינת כי הדו"ח ההנדסי הסופי יכלול בין היתר מידע של בדיקות מעבדה המבוסס על דגימות גז ונפט מהמאגר, והערכה עדכנית של רזרבות הנפט שבתוכו. (הטיווטה הראשונית דיברה על 1.5 מיליארד חביות נפט שבמאגר). הדו"ח יכלול גם סימולציה שתספק תחזיות הפקת נפט לטווח של 20 שנה בתרחישים שונים וכן תוכנית לפיתוח שדה נפט. יחד עם זאת הדו"ח לא יכלול הערכת שווי כלכלית של הבאר, אלא יהווה בסיס עבור גבעות להכין את ההערכה הכלכלית.

השותף הכללי מציין, כי ההערכה הכלכלית תהיה מוכנה בתוך חודש אחרי קבלת הדו"ח ההנדסי הסופי , קרי באמצע אוקטובר, אך נוכח העובדה שיש צורך בסיוע של גורם חיצוני שלוח הזמנים שלו אינו ידוע, יכול להיות שהזמן יתארך אף יותר. במילים אחרות, משקיעי גבעות יצטרכו להתאזר בסבלנות גם מעבר לתאריכים שהחברה סיפקה להם.

עוד לפני שקיבלה את הדו"ח ההנדסי, גבעות דואגת להביע את התנגדותה להחלת שינוי כלשהו במסוי ובתמלוגים למדינה מתגליות גז - נושא שנמצא בתקופה האחרונה בכותרתו, ונבדק ע"י ועדת ששינסקי. גבעות מצטרפת לשותפות "תמר" ומציינת כי העלאת התמלוגים על תגליות נפט עתידיות עלולה להוות השפעה מהותית לרעה עליה.

לפי הנתונים הכספיים, הון השותפות הסתכם בסוף יולי ב-30.36 מיליון שקל, לעומת 19.7 מיליון שקל בסוף הרבעון השני של 2009. העלייה נובעת מהנפקות שביצעה החברה בתקופת הדו"ח, ומממימושי אופציות של המשקיעים בהיקף 28.8 מיליון שקל - מה שמעיד על העלייה של מחיר יחידת השתתפות של גבעות בתקופה האמורה. סך ההוצאות של השותפות הסתכם ברבעון השני ב-19.9 מיליון שקל, לעומת 8.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עיקר העלייה היה לשם ביצוע מבחני ההפקה במגד 5.