412 מ' ש' הפסד לחב' חשמל: "עיוותים קשים בתעריף החשמל"

ברבעון השני של 2009 חברת החשמל הרוויחה 82 מיליון ש' ■ ההפסד במחצית - 1.078 מיליארד ש' ■ לסקר: "נפעל בכל הדרכים לתיקון העיוותים בתעריף החשמל"

חברת החשמל דיווחה הערב (ב') לבורסה על תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של השנה ולרבעון השני של 2010, מהן עולה כי החברה רשמה במחצית הפסד בהיקף 1.078 מיליארד שקל, לעומת הפסד של 54 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2009. ברבעון השני הפסיגה 412 מיליון שקל, לעומת רווח של 82 מיליון שקל ברבעון השני של 2009.

לדברי החברה, עיקר ההפסד נובע ממחיקת רכוש בהיקף של כ-600 מיליון שקל כתוצאה מכניסת בסיס התעריף החדש לתוקף. חברת החשמל מציינת כי קיים חשש למחיקת רכוש נוספת בעתיד בסך של כ-900 מיליון שקל.

הכנסות החברה ממכירת חשמל במחצית הראשונה של 2010 הסתכמו בכ-7.9 מיליארד שקל, לעומת כ-9.5 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב-2009, ירידה של 17%. היקף החוב של החברה מהלוואות ואגרות חוב ירד בכ-4.1 מיליארד שקל, כתוצאה מפירעון חובות וקיטון בביצוע גיוסי חוב.

מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, אמר כי "אף שהחברה ממשיכה בתהליכי ההתייעלות הפנימית, שבאה לידי ביטוי בירידה משמעותית בעלויות התפעול לקוט"ש מיוצר, תעריף החשמל, הנמוך בעליל, גורם לפגיעה משמעותית בתוצאותיה העסקיות. מזה זמן רב אנו קוראים לרשות לבחון מחדש את בסיס תעריף היצור ואנו נפעל בכל הדרכים החוקיות האפשריות על מנת להביא לתיקון העיוותים הקשים בתעריף החשמל".

יו"ר הדירקטוריון , רו"ח מיכה לזר, ציין כי "מחובתה של רשות החשמל לתקן את תעריף החשמל באופן שיאפשר לחברה לבצע את חובותיה לספק חשמל איכותי לתושבי מדינת ישראל מבלי להיפגע מבחינה פיננסית".