בטניס אין אפליית שכר על רקע מגדרי

מגזין "פורבס" בדק מי הם 10 הטניסאים שהכניסו הכי הרבה בשנה האחרונה מפרסים כספיים וספונסרים; ברשימה - 5 גברים ו-5 נשים ■ רוג'ר פדרר בראש עם 43 מיליון דולר

מה אפשר ללמוד מרשימת 10 שחקני הטניס המרוויחים בעולם, שפרסם היום (ב') מגזין "פורבס" לכבוד פתיחת טורניר ה-יו.אס אופן? בעיקר שהענף הזה מתגמל גם נשים וגם גברים בצורה שווה יחסית.

הרשימה, שמחשבת את ההכנסות של הטניסאים מפרסים כספיים וגם מספונסרים ויוזמות מסחריות שונות, כוללת שיוויון בין כמות הגברים לנשים - 5 נציגים לכל מגדר.

למרות שנה פחות מוצלחת על המגרש, שבה הודח כבר בשלבי רבע הגמר של ווימבלדון והרולאן גארוס, פדרר ממשיך להיות הטניסאי המרוויח בעולם, הם הכנסות של 43 מיליון דולר בשנה האחרונה. הסיבה העיקרית לכך היא הסכמי החסות הגדולים של השוויצרי - בין היתר עם נייקי, ג'ילט וקרדיט סוויס.

גם מריה שראפובה, שלא זכתה בטורניר גראנד סלאם כבר שנתיים (מאז אוסטרליה ב-2008), ממשיכה לשמור על ההכנסות שלה בזכות הכוח המסחרי שלה מחוץ למגרש, והיא מדורגת שנייה ברשימה עם הכנסות של 24.5 מיליון דולר.

10 הטניסאים המרוויחים בעולם (בשנה האחרונה, במיליוני דולרים):

רוג'ר פדרר - 43; מריה שראפובה - 24.5; רפאל נדאל - 21; סרינה וויליאמס -20; ונוס וויליאמס - 15; אנדי רודיק - 14; נובאק דיוקוביץ' - 10; אנדי מארי - 10; אנה איבנוביץ' - 7; ילנה ינקוביץ' - 5