מיידוף של בברלי הילס? היזם עזרי נמבר חשוד בהונאת ענק

מדובר בהונאה בהיקף של למעלה מ-500 מיליון דולר, הדומה לזו שביצע מיידוף ■ ההונאה עלתה למאות משפחות בלוס אנג'לס, בעיקר כאלה שחברות בקהילת יהודי איראן, בחסכונות חייהם

רשימת אנשי העסקים היהודיים שביצעו הונאות ענק בארה"ב בשנים האחרונות הולכת ומתארכת. האתר Bussiness Insider מדווח היום (ג') כי עזרי נמבר, יזם נדל"ן ואיש עסקים יהודי החי בלוס אנג'לס, חשוד בהונאה של למעלה מ-500 מיליון דולר.

עם זאת, טרם ננקטו נגדו צעדים משפטיים כלשהם.

דו"ח של משרד האוצר האמריקני מפרט הונאה דומה לזו שביצע ברנרד מיידוף. ההונאה עלתה למאות משפחות בלוס אנג'לס, בעיקר כאלה שחברות בקהילה המוצמצמת של יהודי איראן באזור, בחסכונות חייהם.

החקירה, שהחלה לפני כשנתיים, טרם הובילה כאמור להגשת כתב אישום, ורישיון הנדל"ן של נמבר טרם נשלל. נמבר עדיין מחזיק באחוזתו בברנטווד, לוס אנג'לס, ורשאי לצאת את גבולות ארה"ב.

למרות ההיקף האדיר של הכספים שכיביכול הועלמו על-ידי נמבר, הפרשה כמעט שלא עלתה לכותרות ואינה מעוררת גלים מחוץ לקהילה הקטנה של יהודים יוצאי איראן בלוס אנג'לס.

התאגיד הפדרלי לביטוח פקדונות בארה"ב אילץ את נמבר לסגור את הבנק שלו בנובמבר 2008, בשיא המשבר הפיננסי, וכפה עליו פשיטת-רגל, אבל הדבר לא מונע ממנו להמשיך לפעול בתחומים אחרים.

עורך דינו של נמבר, טימותי נויפלד, סירב למסור תגובה לידיעה באתר, וגם נמבר עצמו לא מסר תגובה.