התאווה לסיכון בעולם הפילה את הדולר מתחת ל-3.8 שקלים

המטבע האמריקני נחלש ב-0.5% והשער היציג נקבע על 3.798 ש' ■ האירו התחזק ב-0.31% ל-4.862 שקל ■ המשקיעים לא מתרגשים מנתוני שוק העבודה בארה"ב והבורסות ממשיכות קדימה

השקל מפגין עוצמה היום (ד') במסגרת המסחר במטבע חוץ ומתחזק מול הדולר, במקביל לעליות שערים חדות בבורסות מסביב לעולם. הדולר היציג נחלש בשיעור של 0.5% לשער של 3.798 שקלים ואילו האירו, אשר נחלש בשעות הראשונות למסחר, שינה כיוון והתחזק בשיעור של 0.31% לשער של 4.862 שקל.

בעולם מתחזק האירו ב-1.14% לרמה של 1.283 דולרים והין היפני נחלש ב-0.2% לרמה של 84 ין לדולר. הדולר האוסטרלי מזנק ב-1.57% לרמה של 90.6 סנט לדולר אוסטרלי.

המסחר מתקיים על רקע שורת נתוני מאקרו שפורסמה ביממה החולפת בכל רחבי העולם: בישראל פירסמה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני האבטלה הרשמיים לרבעון השני של השנה. הנתונים הצביעו על ירידה חדה בשיעור האבטלה במשק שנאמד ברבעון השני של 2010 על 6.2% "בלבד" - ירידה של 0.8% ביחס לרבעון הראשון של השנה. מדובר בשיעור אבטלה נמוך משמעותית מהממוצע המקובל במדינות המפותחות החברות בארגון ה-OECD.

יוסי פריימן, מנכ"ל קבוצת פריקו, מסר ל"גלובס" כי "פעילות היצע של סוף החודש הקלנדארי תורמת לעודפי המט"ח ולייסוף השקל. חולשת הדולר אל מול האירו בשיעור של מעל ל-1.5% באה לידי ביטוי גם בחוסנו של השקל אל מול הדולר, שיתחזק בכ-0.8%".

גם באסיה פורסם לפנות בוקר נתון חשוב: מדד מנהלי הרכש בתעשיה בסין עלה מעט מעל הציפיות, עובדה המצביעה על גידול משמעותי מהצפוי בפעילות העסקית במדינה.

בגוש האירו דווח הבוקר שמדד מנהלי הרכש של התעשייה עמד באוגוסט על 55.1 נקודות לעומת 55 נק' ביולי וצפי ל-55 נקודות. קודם לכן פורסם בגרמניה שהמכירות הקמעונאיות רשמו ירידה של 0.3% ביולי לעומת צפי לעלייה של 0.6%.

בארה"ב נפתח יום נוסף של נתוני מאקרו חשובים ב-15:15 (שעון ישראל) עם פרסום נתוני סקר ה-ADP לשינוי במספר המשרות בסקטור הפרטי בארה"ב. ה-ADP הצביע על גריעה של כעשרת אלפים משרות בחודש שעבר, לעומת צפי להוספה של 20 אלף משרות לאחר הוספה של 42 אלף משרות ביולי, על פי הסקר הקודם. המשקיעים לא מתרגשים מהנתונים ומדדי המניות באירופה ממשיכים לרשום עליות של 1% עד 1.6% בעוד החוזים על מדדי וול סטריט מאותתים על צפי לעליות של 1% ויותר בפתיחה.