אוגוסט חזק בתעשיית הקרנות: גיוסים של כ-3.2 מיליארד שקל

קרנות אג"ח חברות וכללי זכו לגיוסים גבוהים של כ-2.7 מיליארד שקל ■ הקרנות המתמחות במניות בישראל רשמו כניסת כספים של כ-100 מיליון שקל

חודש אוגוסט האיר פנים לתעשיית קרנות הנאמנות, ששברה במהלכה מספר שיאים חדשים: הראשון, הגיוס החודשי הגבוה ביותר בכל שנת 2010. בסיכום חודשי נרשמו גיוסים של כ-3.2 מיליארד שקל, ובנטרול הקרנות הכספיות שגייסו כ-350 מיליון שקל, רשמו הקרנות המסורתיות גיוסים מרשימים של כ-2.85 מיליארד שקל - הגיוס החודשי הגבוה ביותר מאז נובמבר 2009. השיא השני הינו שיא שנשבר מידי יום בחודש החולף והוא סך הנכסים המנוהל של תעשיית הקרנות שחצה החודש לראשונה את רף ה-150 מיליארד שקל. כך מסר רוני אפטר, מנהל קשרי יועצים בבית ההשקעות מיטב.

האפיק הממשלתי ריכז עניין לא מועט החודש בעקבות מדד המחירים לצרכן שהיה נמוך יחסית ובהתאם להחלטת בנק ישראל להותיר את הריבית במשק ללא שינוי. בפועל, היינו עדים להמשך "מגמת ההתכנסות" שדיברנו עליה בחודש הקודם - ירידה בקצב הגיוסים לאפיק הממשלתי הצמוד ומנגד ירידה בקצב הפדיונות לאפיק הממשלתי השקלי שמתחיל לרכז עניין מחדש אצל ציבור המשקיעים.

בסיכום חודשי רשמו קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד גיוסים של כ-300 מיליון שקל, הגיוס החודשי הנמוך ביותר מאז אפריל 2010, ולעומת גיוס של כ-800 מיליון שקל רק בחודש יולי. בקרנות השקליות נרשמו פדיונות של כ-500 מיליון שקל כאשר מידי שבוע אנו עדים לירידה בקצב הפדיונות. אם בשבוע הראשון של החודש קצב הפדיונות היומי עמד על כ-40 מיליון שקל, בשבוע האחרון של החודש הוא ירד עד כדי 10 מיליון שקל בלבד.

קרנות אג"ח חברות וכללי זכו לגיוסים גבוהים של כ-2.7 מיליארד שקל, שזהו הגיוס החודשי הגבוה ביותר מאז מארס 2010. העלייה בגיוסים נובעת בין השאר מכניסת כספים לקרנות אג"ח כללי מנוהלות, בדגש על קרנות מסוג 90/10, שהיו אחד הלהיטים בשנים 2006-2007, וחזרו להיות הקרנות הפופולאריות ביותר כרגע בתעשיית קרנות הנאמנות.

באוגוסט נרשמו גיוסים קלים של כ-40 מיליון שקל בקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות), זאת לאחר שבמשך ארבעה חודשים רצופים (אפריל-יולי) נרשמו בהן פדיונות שהסתכמו בכ-1 מיליארד שקל. הגיוסים החודש התרכזו באופן מובהק בקרנות המתמחות במניות בישראל, לאחר שאלו רשמו כניסת כספים של כ-100 מיליון שקל, הגיוס החודשי הגבוה ביותר מאז מארס השנה, כאשר מגמה הפוכה בדיוק התרחשה בקרנות המתמחות במניות בחו"ל, שבהן נרשמו פדיונות של כ-65 מיליון שקל, הפדיון החודשי הגבוה ביותר מאז אפריל 2010. בקרנות הגמישות נרשמו שינויים לא משמעותיים.

בסיכום חודש אוגוסט, צמחו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-4.3 מיליארד שקל המיוחסים לגיוסים נטו של כ-3.2 מיליארד שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות בכ-1.1 מיליארד שקל. תעשיית הקרנות מנהלת נכון לסוף אוגוסט כ-150.8 מיליארד שקל, שיא של כל הזמנים.

[אתר קרנות נאמנות]