לבני: "שתי מדינות לשני עמים זו לא מתנה או טובה לפלסטינים"

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, בנאומה בפני חברי הקונגרס היהודי העולמי: "זה הדבר שצריך לעשות כדי לשמור על בטחון ישראל. אני קוראת להמשיך את תהליך השלום"

"שתי מדינות לשני עמים זו לא מתנה או טובה שלנו לפלסטינים. זה הדבר שצריך לעשות כדי לשמור על בטחון ישראל. אני קוראת להמשיך את תהליך השלום", כך אמרה לפני דק' אחדות יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, בנאומה בפני חברי הקונגרס היהודי העולמי המתכנס היום במלון מצודת דוד בירושלים.

עוד אמרה לבני: "רק אתמול חווינו התקפת טרור אכזרית, וזהו משהו שאנו צריכים להתמודד איתו ביחד, כל יהודי העולם. לפי דעתי, יש צורך כעת להגדיר מחדש מהי מדינת ישראל כמולדת לעם היהודי. בעקבות כך שישראל שנתפסת בעולם כמדינה חזקה, ישנו דימוי בעולם שישראל מיוצגת כ-גוליית ואילו הפלסטינים כ- דוד".

כשנשאלה הגב' לבני על תהליך השלום, ענתה: "אני לא האדם לשאול אותו על ההתחייבויות לשלום, ויתרתי על כיסא ראש הממשלה כשש"ס אמרה: וותרי על תהליך השלום ונכנס לממשלה, עניתי נלך לבחירות!".

"כשאנו מסתכלים על קהילות יהודיות בעולם, ניתן לראות צעירים יהודים שמחוברים לקהילה אך פחות מחוברים למדינת ישראל וירגישו שזו המולדת. לגבי צעירים בישראל, אני בשאיפה שכל צעיר יהודי במדינה יראה עצמו כחלק מהעם היהודי ולא רק היהודי כולו. זה צריך להגיע במיוחד ממערכת החינוך בישראל וממערכת החינוך היהודי ברחבי העולם".