איזה שבוע בבורסה: המעו"ף עלה ב-1.4% ורציו טסה 30%

המעו"ף טיפס היום ב-0.3% ■ מכתשים אגן ביטלה את רכישת אלבאו ■ טאואר איבדה3.8% מחשש למימושים של בנק הפועלים ■ דמי הקישוריות הופחתו ב-73% ל-6.8 אגורות לדקה

המדדים המובילים זינקו בשעה האחרונה של המסחר ביומו האחרון של שבוע המסחר בתל אביב, לאחר שבמרבית שעות היום נסחרו במגמה מעורבת. בכך חתם מד המעו"ף את השבוע בעלייה של כ-1.4%. השוק בחר בכיוון החיובי לאחר שבארה"ב הפתיעו לטובה נתוני התעסוקה השבועיים. ובאירופה העלה הנגיד טרישה את תחזית הצמיחה לשנת 2010. מחזורי המסחר היו גבוהים יחסית לתקופה האחרונה והסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקל, מתוכם יותר מ-300 מיליון שקל היו במניית רציו שהשלימה בשבוע האחרון זינוק פנומנלי של כ-30% כאשר מתחילת השנה זינקה המניה ב-238%.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מסביר היום כי מדד המעו"ף הצליח להיתמך מעל רמת ה-1,134 נקודות ולפיכך להישאר במסלול של מגמת עלייה. סגל מעריך כי המהלך של המדד מעל 1,152 נקודות הוא סימן חיובי קל, משום שהמדד עלה רק מעט מעל רמה זו.

להערכת סגל, מהלך עלייה משמעותי יותר מעל 1,152 נקודות יחזק את הסיכויים להמשך עליה לטווח זמן משמעותי. האינדיקטורים הטכניים, הממוצע הנע ל-200 יום, ענני איצ'ימוקו ועוד אינדיקטורים טכניים תומכים בהמשך עלייה, לדעת סגל, וכמובן שגם עליות השערים בוול סטריט מאמש לא מזיקות לעניין.

סגל ממשיך ומעריך כי סימן חיובי משמעותי לטווח הארוך יתקבל אם מדד המעו"ף יעלה מעל רף ה-1,170 נקודות. התמיכה המשמעותית היא עדיין ב-1,135 נקודות, כשמהלך מהימן מעל 1,152 נקודות יאפשר להתייחס לרמה זו כאל רמת התמיכה החשובה.

מכתשים אגן ביטלה את רכישת אלבאו

לאחר שחשפה לראשונה ב"גלובס" בסוף יוני השנה על כוונתה לרכוש את יצרנית חומרי ההדברה אלבאו (Albaugh) האמריקנית, הודיעה היום (ה') מכתשים אגן כי הפסיקה את המשא ומתן לרכישה לנוכח ממצאים אשר נתגלו לחברה במהלך בדיקת הנאותות ואשר היוו סטייה מהותית מהנתונים שעל בסיסם החליטה החברה להתקשר במזכר ההבנות.

סכסוך העבודה בבנק הבינלאומי של צדיק בינו נמשך. אתמול נערכה פגישת משא ומתן בין נציגות העובדים בראשותו של חנוך ליבנה לבין ההנהלה. במהלך הפגישה הציע ראש אגף משאבי אנוש, יוסי לוי, מתווה לסיום הסכסוך. על פי המתווה שהוצע תיקבע נוסחת בונוס שתהיה תקפה לשנים 2010-2012 כאשר מענק בסכום עלום כלשהו בגין שנת 2010 יינתן כבר בתקופה הקרובה. אולם, הנהלת הבנק סירבה למסור לעובדים מהו הסכום שיינתן.

אפי פיתוח, המרכזת את פעילותה של אפריקה ישראל ברוסיה, דיווחה היום לבורסה הלונדונית כי הבטיחה לעצמה מימון של עד 74 מיליון דולר ל-5 השנים הבאות מ-Sberbank. המימון, שיינתן נקוב ברובלים, ישמש את החברה להשלמת הבנייה בשלב האחרון של פרויקט Ozerkovskaya Embankment בהתאם לתוכניות החברה אשר הוצגו בינואר השנה.

טאואר ריכזה עניין שלילי לאחר שאתמול נחשף ב"גלובס" כי סוגיית שטרי ההון של הבנקים בטאואר מתקרבת להכרעה. זאת לאחר שלראשונה רשם בנק הפועלים במאזנו את שטרי ההון שלו בטאואר כ"נכס פיננסי זמין למכירה". משמעות הדבר היא כי הבנק נערך למימוש כ-400 מיליון שטרי הון למניות ששוויים כ-133 מיליון דולר . נציין כי הבנקים כבר הפרישו את החוב של טאואר, כך שכל החזר חוב שנמחק - יוכר כרווח עם קבלת התשלומים.

סלקום ופרטנר נסחרו על רקע הכרזתו היום של שר התקשורת, משה כחלון, על דמי הקישוריות החדשות לטלפונים הניידים. כחלון הפחית את דמי הקישוריות ב-73%, כך שיעמדו על 6.8 אגורות לדקת שיחה. נציין כי סלקום הודיעה לבורסה כי רווחיה יפגעו בכ-320 מיליון שקל כתוצאה מהמהלך כבר בשנה הראשונה. החברה גם הודיעה כי היא שוקלת לעתור לבג"ץ.

טבע הפסידה בערעור שהגישה לביהמ"ש בארה"ב אשר קבע כי הפטנטים על תרופת ה-Evista של אלי לילי תקפים עד 2014. ההחלטה מגנה על התרופה לטיפול באוסטאופרוזיס (הידללות העצם) של אלי לילי אשר נמכרה בשנה שעברה בתמורה ל-682.2 מיליון דולר בארה"ב.

מניות הנפט והגז ממשיכות לרכז עניין רב לאחר זינוקים מרשימים בערכן בימי המסחר האחרונים. נציין את רציו , דלק קידוחים יהש , אבנר ומודיעין .

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]