מריל לינץ' הורס את החגיגה: "צמיחה ממותנת בדרך"

האנליסטים צופים צמיחה ממותנת, כזו שלא תביא לירידה באבטלה ■ מעריכים שה'פד' יכריז על תוכנית הרחבה מוניטארית שתביא לירידה של תשואה האג"ח ל-10 שנים אל מתחת ל-2%

על רקע נתוני המאקרו החלשים שפורסמו בשבועות האחרונים בארה"ב, החליטו כלכלני מריל לינץ' לחתוך את תחזיות הצמיחה שלהם למשק האמריקני לחצי השני של 2010 ולשנה הבאה. זאת, למרות מדד מנהלי הרכש החזק מהצפוי שפורסם אתמול (ד') בארה"ב, אשר הביא לראלי של כ-3% במדדי המניות בוול סטריט.

כעת מעריכים במריל לינץ' שהכלכלה הגדולה בעולם תתרחב בקצב של 1.8% בלבד ברבעון השני וב-1.5% ברבעון הרביעי השנה, לעומת הערכה קודמת ל-1.8% ו-2.2%. בשנת 2010 כולה צפויה צמיחה של 2.6% בארה"ב.

הם טוענים כי אמנם התמ"ג בארה"ב לא יהיה שלילי, אולם הכלכלה תצמח בקצב מתון שלא יצליח להוריד את שיעור האבטלה. "המיתון בצמיחה יצא לדרך", הם טוענים.

ב-2011 צפוי המשק האמריקני לצמוח ב-1.8% בלבד לעומת תחזית קודמת של מריל לצמיחה של 2.3% ולעומת ממוצע תחזיות כלכלנים ל-2.5%.

כתוצאה מהצמיחה החלשה צפוי שיעור האבטלה לעלות ל-10.1% בשנה הבאה לעומת תחזית קודמת לירידה ל-9.4% וממוצע תחזיות שעדיין עומד על 9%.

לגבי מדיניות הפד בראשות בן ברננקי מעריכים במריל שהבנק המרכזי יוביל מדיניות של הרחבה מוניטארית ברבעון הראשון של 2011, שתכלול רכישת נכסים ותביא לירידה של תשואה האג"ח ל-10 שנים אל מתחת ל-2%.