מגדל שוקי הון מגישים: 4 מניות נדל"ן מומלצות לתקופת החגים

האנליסט אדר עציוני: הרבעון השני עמד בסימן היחלשות האירו, התעוררות מחודשת של החששות מפני משבר חוזר באירופה וסימני התאוששות בפעילות בארה"ב

במגדל שוקי הון מסכמים היום (ה') את דו"חות הרבעון השני במניות הנדל"ן המניב ויזמיות הנדל"ן במדינות המתפתחות ורואים פוטנציאל בחברות קבוצת פישמן ואלקטרה נדל"ן.

אנליסט הנדל"ן של בית ההשקעות, אדר עציוני, ממליץ ביותר על מניית כלכלית ירושלים ומעלה את מחיר היעד ל-38 שקל למניה, פרמיה של 33% על מחיר הבסיס של המניה הבוקר בבורסת תל אביב. בקשר לאלקטרה נדל"ן , מעריך עציוני כי המניה נסחרת בתמחור פסימי מדי והוא מעלה את המלצתו ל"קנייה" אך מפחית את מחיר היעד ל-32 שקל.

עציוני מסביר כי הרבעון השני עמד בסימן היחלשות האירו, התעוררות מחודשת של החששות מפני משבר חוזר באירופה, סימני התאוששות בפעילות בארה"ב ובחלק מהמדינות המתפתחות והמשך יציבות וחוזקה בקנדה ובישראל. להערכתו, במצב הנוכחי, שילוב של פעילות יציבה ומפוזרת בנכסים מניבים במדינות מערביות ובישראל עם חשיפה מוגבלת למדינות מתפתחות מאפשר ליהנות מהמשך ההתאוששות, אך עם משענת רכה באם הפוטנציאל לא ימומש. עם זאת, מדגיש עציוני, מאחר ורמת אי הודאות עדיין גבוהה, עדיף כי הפעילות "המגדרת" תהיה יציבה דיה בכדי להישאר יציבה גם בעת היחלשות.

בקשר לכלכלית ירושלים כאמור, מעריך עציוני כי למרות המינוף הגבוה יחסית, מניית החברה נסחרת כיום בדיסקאונט מהותי אשר נובע מתמחור חסר של עסקיה והן מהדיסקאונט במבני תעשיה.

עציוני ממליץ על מניית דרבן בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 25 שקל, זאת למרות בעיית הסחירות, הנובעת מכמות מניות נמוכה שבידי הציבור והעובדה כי אינה נסחרת במדדים המובילים. לדידו, תוצאות החברה לרבעון השני היו סבירות, כאשר היחלשות האירו והשפעתו על הנכסים המניבים בגרמניה תרמה לירידה בהכנסות. לעומת זאת, ההכנסות בישראל (כ-53% מהכנסות שכ"ד) עלו, על אף מכירת נכסים בשנה החולפת.

מבני תעשיה זוכה גם היא להמלצת "קנייה" ועציוני מעלה את מחיר היעד למניית החברה ל-7.3 שקלים. הוא מסביר כי תוצאות הרבעון השני הצביעו על יציבות עם המשך שיפור בנכסים המניבים בישראל (מהווים כ-65% מסך שווי הנכסים המניבים של החברה וכ-51% מסה"כ השווי המוערך) ותחילת הנבה של נכסים מיזום עם אכלוסו של בית לומניס ביוקנעם. מנגד, נרשמה חולשה קלה בנכסים המניבים בחו"ל ובעיקר בגרמניה, בשל השפעת שערי מט"ח וירידה בתפוסות.

*** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"