עיר באיטליה קונה לוטו: "אם נזכה, נהפוך לגן עדן נטול מסים"

העיר מליטו בת 35 אלף התושבים מתכננת לבצע את ההימור הראשון שלה השבוע, כאשר הפרס הגדול ביותר בהגרלת סופרנלוטו באיטליה יתקרב ל-127 מיליון אירו

מליטו, עיר בדרום איטליה משקיעה חלק מהתקציב שלה ברכישת כרטיסי לוטו שבועיים, מכיוון שלטענת ראשיה, הדבר אינו בבחינת הימור גדול יותר מאשר השקעה בוול סטריט. אם תזכה מליטו בהגרלה, היא תהפוך ל"גן עדן קטן נטול מסים", אמר ראש העיר, אנטוניו אמנטה, לאחר שמועצת העיר תמכה פה אחד בהצעתו. "אנחנו נהיה כמו מונטה קרלו!".

העיר בת 35 אלף התושבים מתכננת לבצע את ההימור הראשון שלה השבוע, כאשר הפרס הגדול ביותר בהגרלת סופרנלוטו באיטליה יתקרב ל-127 מיליון אירו (163 מיליון דולר). העיר תשקיע 15 אירו בשבוע, או 800 אירו בשנה, בניסיון לנחש את ששת המספרים, על חשבון כסף שיועד לשכרו של ראש העיר.

עיריות באיטליה ובחו"ל מוכרות אג"ח ורוכשות נגזרים כדי לגייס מזומנים. אמנטה אמר שרכישת כרטיסי לוטו היא הימור טוב יותר - וזול בהרבה. אמנטה אינו סומך רק על המזל, והוא מבסס את בחירת המספרים על שיטות מסורתיות נפוליטניות לחישוב הצירוף המנצח.

מומחים אומרים כי הסיכוי לזכות עומד על אחד ל-622 מיליון. ערים ועיירות באיטליה נקלעו לקשיים לאחר שהממשלה הקטינה את המימון לרשויות המקומיות במסגרת קיצוץ של 25 מיליארד אירו שנועד לצמצם את הגירעון התקציבי.

מאמציהן של רשויות מקומיות באיטליה לגייס בשנים האחרונות כספים באמצעות השקעות בנגזרים הניבו הפסדים בסך 1.1 מיליארד אירו ורווחים של 100 מיליון אירו בלבד. במליטו אמרו כי ביצעו "בחירה מושכלת" של צירוף מספרים.