נסרדישי מגבה את יועמ"ש רשות המסים: "אלה פרשות ישנות"

מנהל רשות המסים אמר את הדברים בעקבות שידור התוכנית "שומר מסך" בשבוע שעבר, בה הוזכרו פרשות הקושרות לכאורה את עו"ד משה מזרחי למניעת חשיפת אי-סדרים ברשות

מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, אמר השבוע במהלך כנס הנהלה סגור לבכירי רשות המסים, שהתקיים במעלה החמישה, כי הוא מגבה את היועץ המשפטי של הרשות, משה מזרחי, ומחזק את ידיו.

נסרדישי אמר את הדברים בעקבות שידור התוכנית "שומר מסך" של אמנון לוי בשבוע שעבר בערוץ 10, שם הוזכרו פרשות שונות הקושרות לכאורה את מזרחי למחדלים ולמניעת חשיפת אי-סדרים ברשות המסים.

מזרחי הוא אחד המועמדים הבולטים לתפקיד מנהל רשות המסים, תפקיד שאמור להתפנות בחודש מארס הקרוב.

לא נמצא פגם בהתנהלות

נסרדישי טען בכנס כי מדובר בפרשות ישנות שנבדקו, אשר התיקים בעניינן נסגרו לאחר שלא נמצא פגם בהתנהלות ולא נמצא כי רשות המסים פעלה שלא כראוי. לדברי נסרדישי, עצם שידור הדברים גרם עוול למזרחי.

בתוכנית הושמעו תמלילי האזנות סתר שנעשו למזרחי במסגרת חקירת פרשת רשות המסים, שבהן הוא נשמע מעדכן את יו"ר רשות המסים לשעבר, איתן רוב, על בדיקת מבקר המדינה בעניין התערבותו של רוב בקביעת השומה של היכל הספורט ביד-אליהו - תיק שהוחלט בסופו של דבר לסגור בשל היעדר ראיות מספיקות.

אהרון היילינגר ממשרד מבקר המדינה התייחס בתוכנית לפרשות ואמר: "מבקר המדינה סבור כי אין מקום שעו"ד משה מזרחי ימשיך בתפקידו כיועץ המשפטי של רשות המסים, גוף מרכזי ביותר במדינת ישראל, ובתפקיד של שומר סף בגוף כזה".

רשות המסים טענה בתוכנית בתגובה כי כל הטענות שהועלו בתוכנית נדחו שוב ושוב על-ידי זרועות האכיפה.

בנוסף נטען כי דבריו של מזרחי בהאזנות הסתר נבדקו על-ידי היועץ המשפטי לממשלה דאז, מני מזוז, ועל-ידי בכירי הפרקליטות, שלא מצאו דופי בהתנהגותו.