סלקום: הוזלת הקישוריות תפחית לנו 320 מיליון ש' מהרווח הנקי

חברת הסלולר מזהירה גם מפגיעה של 420 מיליון שקל ב-EBITDA ■ כצפוי, החברה שוקלת לעתור לבג"ץ

בזמן שפרטנר ופלאפון מגיבות בהססנות להוזלת דמי הקישוריות ומסרו כי הן מחשבות את צעדיהן, סלקום הוציאה היום (ה') הודעה לבורסה בה היא מזהירה מפני פגיעה של מאות מיליוני שקלים ברווח הנקי - כבר בשנה הראשונה להפחתה.

"להוזלת דמי הקישוריות תהיה השפעה מהותית על תוצאות החברה", מזהירה סלקום . החברה מתריעה מפני פגיעה של 420 מיליון שקל ב-EBITDA (רווח לפני מס, ריבית, פחת והפחתות) ו-320 מיליון שקל ברווח הנקי בעקבות ההפחתה הראשונה בדמי הקישוריות.

כזכור, שר התקשורת משה כחלון הכריז היום על הפחתת הקישוריות ב-73% ל-6.8 אגורות החל מ-2011, כאשר הן ימשיכו לפחות בהדרגה עד 5.5 אגורות ב-2014.

"החברה לא יכולה לאמוד את ההשפעות העקיפות של הפחתת דמי הקישוריות על התוצאות הכספיות, כולל כתוצאה מהפחתת מספר השיחות בעוד הלקוחות יפחיתו את שיחות הסלולר", נכתב בדיווח החברה. בהמשך היא מזהירה משינויים רגולטוריים אחרים, כמו למשל כניסת מפעילים וירטואליים (MVNO) שיביאו לתחרות מחירים בשוק.

סלקום מציינת כי היא תנקוט בצעדים כדי להתמודד עם הסביבה החדשה, כולל "הפחתת עלויות", ורומזת בכך לפיטורי עובדים. עם זאת, היא מדגישה כי "לא ניתן להבטיח שצעדים אלה יצליחו". כצפוי, החברה מסרה כי לאחר למידת החומר היא עשויה לעתור לבג"ץ נגד החלטת משרד התקשורת להוזיל את דמי הקישוריות.