הילארי קלינטון אופטימית: "ניתן להגיע להסדר שלום כולל"

כך אמרה מזכירת המדינה האמריקנית בהתייחס למו"מ הישראלי-פלסטיני, בראיון מיוחד ל"אולפן שישי" ולטלוויזיה הפלסטינית ■ "אנו יוצרים אווירה שתאפשר פתרון של קבע שמבוסס על החלטות קשות"

מזכירת המדינה האמריקנית הילארי קלינטון מביעה אופטימיות באשר למגעים הישירים בין ישראל לפלסטינים. "ניתן להגיע להסדר שלום כולל", אמרה קלינטון בראיון בלעדי ל"אולפן שישי", לאחר נעילת השקת השיחות, בוושינגטון.

הראיון נערך בשיתוף עם הכתבת אמירה חנניה מהטלוויזיה הפלסטינית.

"חלק ממה שאנו עושים פה הוא ליצור אווירה שתאפשר פתרון של קבע שמבוסס על החלטות קשות", הוסיפה קלינטון. "שני הצדדים יודעים שהמטרה פה היא לקבל את ההחלטות בהסכם מסגרת שיעסוק בכל סוגיות הליבה".

"אני מודה לשניכם על ההזדמנות לא רק לשוחח איתכם, אלא לדבר באמצעותכם לאזרחים הישראלים והפלסטינים. אני מודה לכם על כך. ארה"ב מאמינה נחרצות, ואנחנו מחויבים לגמרי לעמול למען ולתמוך במאמצים של ההנהגה והתושבים של ישראל ופלסטין להשגת מדינה פלסטינית בת-קיימא ומדינת ישראל בטוחה המתקיימות זו לצד זו", פתחה את הראיון מזכירת המדינה האמריקנית.

היא המשיכה, "זו הייתה מחויבות אישית שלי זה שנים רבות. אני סבורה שזה בראש ובראשונה אינטרס של הישראלים והפלסטינים, ובייחוד של הילדים, אבל זה גם אינטרס של ארה"ב. אנחנו תומכים נחרצות בביטחונה ובעתידה של ישראל, ואנחנו אף תומכים נחרצות בשאיפותיו של העם הפלסטיני".

"אני יודעת שספקות ואף חששות מקננים בלבם של עמי האזור. אמרתי אתמול, שגם אני אישית מאוכזבת", המשיכה קלינטון. "מדוע הפעם זה שונה? קחו למשל את שתי הכלכלות שצומחותעכשיו. רוב מדינות העולם מנסות עדיין להיחלץ מהמיתון. בקהילת העסקית הפלסטינית ובישראל יש כלכלות משגשגות וצומחות שמחוללות שינוי.

היא הוסיפה, "ברור לי שכוחות הצמיחה והאנרגיה החיובית עומדים בסתירה עם כוחות ההרס והשלילה".

קלינטון עוד אמרה כי "אני חושבת שאיראן מהווה בעיה חמורה, אני הראשונה שאומר זאת. היא בעיה לא רק של ארצות הברית. היא בעיה של האזור כולו. כי יותר מכל אחד אחר - אתם חווים את התוצאות. חמאס אינו רק תוקף ישראלים, חמאס נהג באכזריות גם בעם בעזה בדרכים רבות כל כך בשנים האחרונות".