הבורסה נתנה גז: מודיעין טסה 23% והכשרה זינקה ב-17%

השותפה האמריקנית לרישיונות "שרה" ו"מירה": סיכוי למצוא גז בכמות של 5.7 TCF בהיקף כספי מוערך של כ-7.7 מיליארד דולר

בורסת תל אביב פתחה היום (א') שבוע מסחר מקוצר במגמה חיובית, ברקע עליות השערים הנאות שחתמו את שבוע המסחר בוול סטריט. המסחר באחד-העם יתקיים בימים ראשון עד שלישי מפאת ערב חג ראש השנה ביום רביעי והחג עצמו בחמישי. מניות הגז הנפט הוסיפו לרכז עניין רב על רקע דיווחה של השותפה האמריקנית של מודיעין והכשרת הישוב על סיכוי למצוא גז בכמות של 5.7 TCF ברישיונות "מירה" ו"שרה" בהיקף כספי מוערך של כ-7.7 מיליארד דולר. המחזור הסתכם היום בסך הכל בכ-1.49 מיליארד שקל.

שוק העבודה האמריקני קיבל ביום שישי זריקת עידוד מסוימת לאחר שהתברר כי בחודש החולף נגרעו מהכלכלה הגדולה בעולם 54 אלף משרות לעומת צפי מוקדם לגריעה כמעט כפולה של 105 אלף משרות. שיעור האבטלה טיפס, כצפוי, ב-0.1% ועמד באוגוסט על 9.6%. הנתונים, על אף שטובים מהצפי, מצביעים עדיין על דימום בשוק העבודה, אשר רבים מהפרשנים הכלכליים מתקשים לראות התאוששות בת-קיימא אמיתית ללא שיפור מהותי בו. המשקיעים מכל מקום, בחרו להתמקד כאמור בזווית החיובית.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס" מעריך כי רמת ה-1,152 נקודות במדד המעו"ף הפכה להיות רמת תמיכה חשובה, ומגמת העלייה לטווח הבינוני-ארוך תקפה כל עוד המדד נמצא מעליה. לדעתו של סגל, הסימן החיובי הבא יתקבל אם מדד המעו"ף יעלה מעל רמת ה-1,162 נקודות, כשאישור למגמת עלייה ארוכת טווח יתקבל מעל 1,172 נקודות.

סגל ממשיך ומסביר כי האיזור המצוי בין 1,135 נקודות ל-1,152 נקודות, אם המדד יכנס אליו, הוא איזור אפור, שמהלך מתחתיו יחשב כסימן דובי. סגל מסכם ומעריך כי בסך הכל, נראה שתמונה הכללית ממשיכה להיות חיובית.

כלכלני הבנקים הגדולים, לאומי והפועלים, ממשיכים להזהיר מפני התנודתיות בבורסה בטווח הקצר, אולם במקביל עדיין מחזיקים בדעה כי שוק המניות נסחר היום ברמות אטרקטיביות להשקעה לטווח ארוך. "בטווח הקצר יתנהל המסחר בתנודתיות וקיימת סבירות שהסנטימנט השלילי בשווקים יימשך", כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון. "עם זאת, בהסתכלות ארוכת טווח, ללקוח המוכן לקחת סיכון, רמת המחירים הנוכחית נוחה להשקעה, בפרט לאור הציפייה להיוותרות הריבית ברמה נמוכה יחסית".

מליסרון במו"מ לרכישת השליטה בבריטיש-ישראל

חברת IPC, השותפה האמריקנית של מודיעין והכשרת הישוב ברישיונות "שרה" ומירה", פרסמה אתמול (שבת) את תוצאות הסקר הסייסמי התלת-מימדי שנערך ברישיונות, מהן עולה כי האתרים מצדיקים קידוחי אקספלורציה וכי במקום ישנן תגליות גז בהיקף של 5.71 TCF בסך הכל. בניגוד לנובל אנרג'י, שנקבה בסיכויים למציאת גז בקידוח "לוויתן", IPC לא מסרה את שיעורי הסיכוי למציאת גז ברישיונות. סקטור הגז הטבעי ממשיך לעליות, עם עליות בולטות בשותפויות רציו , דלק קידוחים ואבנר.

מנכ"ל חברת דלק רכב , הנמצאת כיום בשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, עומד לרכוש חלק ניכר מהחזקותיה של הקבוצה בחברה. גיל אגמון, המחזיק כיום בכ-16.38% ממניות החברה, נמצא במו"מ לרכישת 22% נוספים מדלק רכב. החברה דיווחה לבורסה כי היקף העיסקה המתגבש עומד על כמיליארד שקל, כלומר לפי שווי חברה של כ-4.5 מיליארד שקל.

חברות הסלולר נפגעות מהוזלת דמי הקישוריות ב-73% ל-6.8 אגורות לדקה: סלקום הודיעה כי הרווח הנקי שלה יינזק ב-230 מיליון שקל עם הוזלת דמי הקישוריות בינואר 2011. פרטנר מסרה כי תפסיד 20-30 מיליון שקל בחודש כתוצאה מהוזלת הקישוריות, כאשר ה-EBITDA (רווח לפני מס, ריבית, פחת והפחתות) תיפגע ב-30-40 מיליון שקל בחודש.

עליות נאות נרשמו היום גם במניות אלביט מערכות , טבע , טאואר וסרגון שחזרו מניו יורק עם פערי ארביטראז' חיוביים.

גם מניות הבנקים והנדל"ן בלטו לחיוב. את סקטור הבנקים מובילה דיסקונט ואת הנדל"ן מובילות מניות כלכלית ובריטיש ישראל.

ל"גלובס" נודע היום כי חברת מליסרון , הנמצאת בשליטת יולי וליאורה עופר, מנהלת מו"מ לרכישת השליטה בחברת הנדל"ן בריטיש ישראל הנמצאת בשליטת ליאו נואי (55.8%) ופויו זבלודוביץ' (15.7%). תג המחיר טרם ידוע אך הוא מתנהל בפרמיה על מחיר השוק, כלומר יותר מ-1.8 מיליארד שקל. החברות אישרו את הידיעה בהודעה לבורסה.

חברת כן פייט הודיעה היום לבורסה כי קיבלה את אישור מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לביצוע ניסוי שלב III לטיפול בסינדרום העין היבשה בתרופת ה-CF101 שפיתחה. מדובר בניסוי שיתבצע ככל הנראה בשני שלבים ויקיף כ-500 חולים.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]