אספן גרופ תקים חווה סולארית באיטליה בכ-22 מיליון שקל

זאת, בתפוקה של כ-1 מגוואט ■ שיעור התשואה הצפוי בשנה הראשונה מהעסקה יעמוד על כ-14% על ההשקעה

אספן גרופ הודיעה היום (א') כי היא חתמה על הסכם להקמת חווה סולארית באיטליה בתפוקה של כ-1 מגוואט ובעלות של 22 מיליון שקל (4.44 מיליון אירו). ההסכם נחתם באמצעות חברת נכדה של אספן (70%) ויבוצע באמצעות קבלן איטלקי. שיעור התשואה הצפוי בשנה הראשונה מהעסקה יעמוד על כ-14% על ההשקעה.

במסגרת תנאי הקמת הפרויקט, סוכם כי אספן תהיה זכאית לקבל מרשות החשמל האיטלקית במשך 20 שנה תעריף כולל של 0.436 אירו לקוט"ש, ובמידה שתחול ירידה בתעריפי החשמל תהיה זכאית אספן להתאמה במחיר התמורה. בסך הכל, מדובר על רכישת חשמל בהיקף שנתי של כ-1.7 מיליון קוט"ש.

חוזה התפעול עם הקבלן נחתם לתקופה של 20 שנה. מההסכם עולה כי הקבלן אחראי להקמת הפרויקט, תפעולו ואחזקת החווה לאורך כל התקופה בתמורה לכ-50 אלף אירו לשנה. עוד עולה מההסכם כי ,הקבלן התחייב לרמת הספק מינימאלי של הפארק הסולארי.

אילן גיפמן, מנכ"ל אספן גרופ, אמר היום: "בשנים האחרונות זיהינו פוטנציאל משמעותי בתחום של אנרגיה סולארית, שהינו אחד התחומים הנהנים משיעורי צמיחה גבוהים במיוחד. תחום זה הינו אחד ממנועי הצמיחה של אספן. זהו ענף בטוח יחסית, המניב הכנסות בטוחות לתקופות ארוכות בשיעורי תשואה ומימון גבוהים. עד עתה התקנו בישראל מתקנים סולאריים קטנים בתפוקה של 50 קילוואט פיק למתקן, במספר אתרים כמו על גגות מבנים השייכים לחברה בראש העין, כפר סבא ואשקלון, ועתה אנו יוצאים לראשונה מגבולות ישראל ומקימים מתקן קרקעי באיטליה. בכוונתנו להרחיב את השקעותינו בתחום זה בישראל ובחו"ל, וזאת במקביל לתכניתנו להרחיב את תיק הנדל"ן המניב שלנו, בעיקר בחו"ל".