שווה או לא? חניה פרטית במרכז תל אביב ב-200 אלף שקל

למה כן: כי מדובר בנכס שמניב תשואה פנטסטית - 1,500 שקל לחודש שהם 9% ■ למה לא: כי במחיר הזה אפשר לקנות דירה זולה בחיפה או בבאר-שבע, עם 4 קירות וגג

למה כן:

1. מדובר אולי במשאב הכי חסר בתל אביב: ל-90% מהדירות בתל אביב אין חניה צמודה ובשנים האחרונות לא מעט חניונים מתוך המבחר הדליל הופכים קרקע למגדלי מגורים.

2. מחכים לרכבת קלה?! מי שמכיר את הוויכוחים והמריבות בין זכיינית הרכבת למשרד האוצר, רגע לפני פיצוץ סופי, מבין שייקח עוד המון שנים עד שהאלטרנטיבה של תחבורה ציבורית תהיה אמיתית.

3. מדובר בנכס המניב תשואה פנטסטית. 1,500 שקל לחודש עבור מקום חניה מובטח גוזרים תשואה של 9% למשקיע, בלי שום הוצאות תחזוקה וטיפול שיש בדרך כלל בנכס נדל"ני רגיל.

למה לא:

1. 200 אלף שקל לשטח פתוח של 6 מ"ר? במחיר הזה אפשר גם היום לקנות דירה זולה בחיפה או בבאר שבע, עם ארבעה קירות וגג.

2. רכישת חניה בודדת היא מהלך לא פשוט משפטית. מרבית הדירות אינן מופרדות בטאבו מהחניה הצמודה ולעיתים יש גם משכנתא על הדירה המחוברת. מעבר לכך, הרבה יותר קל לעבריינים להשתלט על חניה - ולהרוס את כל המודל העסקי של הנכס המניב.

3. ייקח 5 או 10 שנים, אבל בסוף תל אביב תהפוך לעיר כמו כל הערים. כשכולם ייסעו ברכבת קלה, וכשהכניסה לעיר במכונית תלווה באגרה, החניה יכולה להתברר כמוצר אנכרוניסטי (דרור מרמור).