"חוקר בתמ"ת שלל רישיון חברה כדי להיטיב עם מתחרותיה"

חברת אינטר-מאן, העוסקת ביבוא עובדים זרים לחקלאות, טוענת בתלונה למבקר המדינה כי חוקר בתמ"ת, שהביא לאחרונה לשלילת רישיונה, פעל לכאורה ממניעים פסולים ואף פליליים

חברת אינטר-מאן, העוסקת ביבוא עובדים זרים לענף החקלאות בישראל, הגישה בסוף השבוע תלונה למבקר המדינה, לפיה חוקר במשרד התמ"ת, שהביא לאחרונה לשלילת רישיונה, פעל לכאורה ממניעים פסולים ואף פליליים כדי להיטיב עם מתחרותיה - כך נודע ל"גלובס".

לפי התלונה, חוקר במינהל האכיפה וההסדרה במשרד התמ"ת ניהל במשך מספר שנים חקירה נגד אינטר-מאן, בחשד כי היא עסקה בגביית דמי תיווך שלא כדין מעובדים זרים. תוך כדי החקירה, כך נטען בתלונה, החוקר ניהל לכאורה קשרים אישיים עם חברות שהתחרו באופן ישיר עם אינטר-מאן. במקביל, פנו גורמים שונים לבעלים של אינטר-מאן, איגור קנופוב, והציעו לו להביא לסיום החקירה כנגד קבלת "תמורה לא מבוטלת" - זאת, בשל היכרותם לכאורה עם החוקר.

קנופוב, כך לפי הפנייה למבקר, הגיש תלונה בעניין למשטרה ואף לממונים על החוקר במשרד התמ"ת. למרות התלונות, שגובו לכאורה בעדויות מצולמות ומוקלטות, לא נוהלה חקירה בעניין, ואותו ממונה במשרד התמ"ת שקיבל לידיו את התלונה החליט לשלול את רישיונה של אינטר-מאן. שלילת הרישיון, כך נטען בתלונה, היטיבה עם המתחרות של אינטר-מאן.

באינטר-מאן מבקשים מהמבקר לבדוק את ההתנהלות שפורטה בתלונה, ולדרוש מהמשטרה וממשרד התמ"ת לדווח על הפעולות שנקטו לבירור החשדות שהעלתה. לטענת החברה, מההתנהלות שתיארה עולה חשד כי החוקר ממשרד התמ"ת קיבל לכאורה שוחד ודבר במירמה.

מחר (ב') יתקיים דיון בבית הדין לעבודה בדרישתה של אינטר-מאן להוצאת צו מניעה נגד שלילת רישיונה, בטענה כי הפקיד שחתם על השלילה עשה זאת שלא בסמכות, יום לפני סיום תפקידו.

ממשרד התמ"ת נמסר: "עם היוודע דבר החשדות במארס האחרון, הועבר החומר לבדיקת נציבות שירות המדינה".