דובאי: ניסיונות ריגול של ארה"ב וישראל גרמו לחרם על הבלקברי

מפקד משטרת דובאי טוען כי השימוש של ישראל וארה"ב בשירותי התקשורת המוצפנים של טלפון הבלאקברי של RIM הוא שהוביל לאסור על השימוש בשירותים אלו החל מהחודש הבא

מפקד משטרת דובאי, דחי חאלפן תמים, טוען כי השימוש של ישראל וארה"ב בשירותי התקשורת המוצפנים של טלפון הבלאקברי של RIM הוא שהוביל את ממשלת איחוד האמירויות לאסור על השימוש בשירותים אלו החל מהחודש הבא.

"ארה"ב היא הנהנית העיקרית מכך שלאיחוד האמירויות הערביות אין יכולת לנטר את המידע המועבר בבלאקברי. יש לה אינטרס לרגל אחר הנעשה בנסיכויות", צוטט תמים בעיתון היומי אל ח'ליג' בסוף השבוע.

"מדינות המערב האשימו אותנו בפגיעה בחירויות של משתמשי הבלאקברי, אבל למדינות כמו ארה"ב, ישראל ובריטניה יש גישה חופשית למידע המועבר באמצעות המכשירים", האשים.

מפקד המשטרה חובב התקשורת האשים את המוסד הישראלי בהתנקשות בבכיר החמאס מחמוד אל-מבחוח בשטחה של דובאי בחודש ינואר שעבר.

ממשלת איחוד האמירויות הודיעה כי החל מה-11 באוקטובר, ייאסר על בעלי 500 אלף מכשירי בלאקברי בתחומה להשתמש בדואר האלקטרוני ובתוכנת המסרים המידיים. רמת ההצפנה הגבוהה בבלאקברי והקושי של שירותי ביון לנטר מידע, העלו את החשש של ממשלות שונות, בהן איחוד האמירויות וערב הסעודית, שגורמים עוינים דוגמת מיליציות אסלאמיות עלולים לעשות בו שימוש על-מנת לחמוק משירותי הביטחון.