גלוב אקספ' מאשרת: יולי עופר במו"מ לרכישת 15% מהשותפות

במידה והמו"מ יבשיל, הרי שלפי שווי השוק הנוכחי תעלה ליולי חיפושי נפט הכניסה לשותפות כ-14 מ' ש' ■ מאז הנפקתה בסוף יוני זינקה גלוב בבורסה בכ-114% מהם כ-12% היום

שותפות חיפושי הגז והנפט הצעירה, גלוב אקספלוריישן אישרה הערב (א') כי הצד השלישי עימו אישר דירקטוריון השותפות לנהל מו"מ לכניסתו לשותפות בשיעור של15% מהרישיונות של השותפות ב-24 באוגוסט - היא חברת יולי חיפושי נפט, שהינה חברה פרטית של יולי עופר ובני משפחתו שהוקמה לאחרונה, כפי שהעריכו בשוק.

נציין כי היום זינקו יחידות ההשתתפות בבורסה בכ-12% ל-7.5 אגורות ובכך השלימה זינוק של כ-114% מאז הנפקתה לקראת תום הרבעון השני כאשר גייסה 48 מיליון שקל במניות ובאופציות ושוויה בשוק עומד על כ-93.3 מיליון שקל. במידה והמו"מ יבשיל לפי שווי השוק הנוכחי תעלה ליולי חיפושי נפט הכניסה לשותפות כ-14 מיליון שקל.

בעלי העניין בשותפות הם הגיאולוג ברוך דרין ואביו צבי וגורמים נוספים בהם גם קרנות הנאמנות של מגדל המחזיקות ביותר מ-10%. נזכיר כי בעת ההנפקה שאותה הוביל כלל פיננסים חיתום, רכש גם צחי סולטן, אשר מחזיק גם בנתח של כ-19.9% בשותפות חיפושי הנפט והגז מודיעין, נתח של כ-4.9% בגלוב אקספלוריישן בתמורה לכ-2.3 מ' ש'.

גלוב אקספלוריישן מחזיקה במלוא הזכויות בשלושה רשיונות יבשתיים. "רשיון "אופק" שבאיזור של כ-400 דונם בשפלה הקרוב גם כ-10 ק"מ לרשיון מגד שבו מחזיקה השותפות גבעות. הרשיונות הנוספים הם "בר אור" ו"יהל" הממוקמים באיזור הגליל המערבי על פני שטח כולל של כ-560 דונם. ייתכן שכניסתם של בני משפחת עופר להשקעה בתחום חיפושי הנפט באמצעות החברה תלווה גם ברכישה של רשיונות נוספים, בהם גם רשיונות ימיים.