חשד: רו"ח הגיש תביעות כוזבות לקרן הפיצויים של עופרת יצוקה

רו"ח אושר טל חסן חשוד כי גבה עמלה של 20%-25% מסכום התביעות שהגישו לקוחותיו לקרן הפיצויים לנפגעי מבצע עופרת יצוקה, וכספי הפיצויים הועברו לחשבון נאמנות על שמו

רואה חשבון מאשקלון, החשוד בהגשת תביעות כוזבות בשם לקוחותיו לקרן הפיצויים שהוקמה לנפגעי מבצע "עופרת יצוקה", נעצר ושוחרר אתמול (א') בתנאים מגבילים בבית המשפט השלום בתל-אביב.

מבקשת המעצר נגד רו"ח אושר טל חסן, שהוגשה על-ידי משרד חקירות מס הכנסה תל-אביב ברשות המסים, עולה כי החשוד גבה עמלה בין 20% ל-25% מסכום התביעות שהגישו לקוחותיו, וכספי הפיצויים הועברו לחשבון נאמנות על שמו.

מחקירות לקוחותיו עולה כי טל חסן דיווח על תביעות כוזבות. בין השאר עולה מהחקירה כי החשוד הסביר למנהלי חברת רויאל מרינה כי הם זכאים לפיצוי, ולאחר שאמרו לו כי אינם מעוניינים בו, סיכמו איתו שייקח את הכספים לעצמו. טל חסן הגיש תביעה כוזבת וביקש פיצויים בסכום של כ-25 אלף שקל, ללא שהוציא חשבונית מס על קבלת הסכום.

במקרים נוספים הגיש טל חסן על-פע החשד תביעה כוזבת בשם מנהל חברת הסעות בסכום של 95 אלף שקל, דיווח על נתונים כוזבים של היעדרויות עובדים בחברת אבטחה, תמורתם קיבל 300 אלף שקל ללא שהוציא חשבונית מס. כמו כן הוא חשוד כי הגיש תביעה בשם חברה נוספת, בה דיווח על שעות עבודה עודפות של עובדים שעבדו בזמן המבצע בעזה.

רשות המסים דיווחה כי בידיה עשרות תביעות נוספות שהוגשו באמצעות טל חסן, בהן לפי החשד נמסרו נתונים כוזבים כדי לזכות בפיצויים. טל חסן הכחיש את המיוחס לו.