מכרזים ברשות השידור: היו"ר גילת רוצה לרענן את השורות

בקרוב יתקיימו מכרזים לתפקידי מנהלי קול ישראל וערוץ 1 ומנהל חטיבת החדשות ■ גילת רוצה למנות אנשים מבחוץ, אך ברשות יש גורמים המבקשים לקחת על עצמם את התפקידים המתפנים

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, מעוניין להביא גורמים חיצוניים כדי שיעמדו בראש גופי המדיה ברשות. ל"גלובס" נודע כי בשיחות פנימיות בתוך רשות השידור אמר גילת כי שאיפתו במסגרת המכרזים שצפויים להתקיים בתקופה הקרובה היא דווקא לרענן את השורות ולו לפחות בחלק מהתפקידים, על-ידי מינוי דמויות בעלות ניסיון בתחום התקשורת אשר אינן נמנות עם עובדי רשות השידור.

לאחר מספר שנים בהן משמשים מנהלי אמצעי המדיה כמנהלים בפועל ולמעשה לא עברו הליך מינוי רשמי באמצעות מכרז, נפתחה הדרך - עם מינויו של גילת - לעריכת מכרזים לתפקידים אלה.

בין היתר אמורים להתקיים מכרזים לתפקידי מנהלי קול ישראל וערוץ 1 ומנהל חטיבת החדשות של הערוץ הציבורי.

השלב הבא בדרך לעריכת המכרזים יתממש עם מינוי חברי המליאה והוועד המנהל החדשים של רשות השידור, המצויים בימים אלה בתהליך בדיקה של שורת ארגונים ומוסדות שאמורים להעביר את רשמיהם לגבי המועמדים.

חרף נטיית לבו של גילת, ברשות השידור ישנם גורמים שונים המבקשים לקחת על עצמם את התפקידים המתפנים. על-פי ההערכה, דווקא מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, היה מעדיף למנות לחלק מהתפקידים עובדים ברשות הנחשבים למקורבים לו.

ברשות השידור סירבו להגיב לכך.

בתוך כך, בימים האחרונים קיבלו לידיהם חברי מליאת רשות השידור את מבנה הרשות המתוכנן לאחר הרפורמה, אשר נחשף בראשונה ב"גלובס". חברי המליאה התבקשו להעיר את הערותיהם בישיבה הערב (ב').

עם זאת, לידי חברי המליאה לא הגיעו פרטים באשר למספר העובדים ברשות השידור, פרט למספרם המוחלט - 1,271 עובדים.

לוח שידורים חדש

במקביל לעיסוק ברפורמה, בערוץ 1 עובדים בימים אלה על שורה של תוכניות חדשות שירכיבו את לוח השידורים החדש שיעלה בקרוב ואשר אושרו כבר על-ידי ועדות ההתקשרויות של המליאה.

ל"גלובס" נודע כי בקרוב צפויה לעלות תוכנית חדשה בהגשתו של העיתונאי והסופר אמנון דנקנר, שצילם לא מכבר פיילוט. התוכנית אמורה לעסוק בעיקר בנושאי ספרות. כמו כן אמורה לעלות תוכנית סאטירה חדשה במהלך החודשים נובמבר ודצמבר וכו תוכנית אירוח סאטירי לימי שבת אותה יכתבו ג'קי לוי ואפרים סידון.

כמו כן צפויה לעלות תוכנית איכות סביבה יומית חדשה, ובנוסף תוכנית הלייט-נייט שעלתה בימי המונדיאל צפויה לשוב, אולם מגישיה - צופית גרנט וטל ברמן - ככל הנראה יוחלפו.