הקאמבק של משה נור: ינסה להנפיק את קורנית דיגיטל בת"א

החברה מעוניינת לגייס כ-7 מיליון דולר ■ בשנות ה-90 ביצע נור שתי הנפקות שהסתיימו מבחינתו בכישלון

לאחר שאיבד את חברת הדפוס הקודמת שלו נור מקרופרינטרס (שכיום נקראת Ellomay Capital ונסחרת ברשימת הפינק-שיטס בנאסד"ק), ואת חברת נור פרסום חוצות שנסחרה באחד העם, משה נור מנסה לחזור לבורסה בתל אביב.

ל"גלובס" נודע כי נור מתכנן להנפיק את חברת קורנית דיגיטל שבבעלותו, העוסקת במדפסות דיו דיגיטליות לתעשיית הטקסטיל. נור מעוניין להנפיק מניות בהיקף של כ-7 מיליון דולר, לפי שווי של 25-30 מיליון דולר לחברה. תשקיף ההנפקה עדיין לא הוגש לרשות ניירות ערך, אולם נור כבר בוחן חתמים בשוק שיובילו את המהלך. במקביל הוא בוחן גם מהלך של הכנסת משקיעים, וטרם התקבלה החלטה בעניין. נור סירב להתייחס לדברים.

קורנית דיגיטל הוקמה על ידי נור ב-2003 . החברה התחילה למכור את המדפסות שלה, המיועדות בעיקר לשוקי הלבוש המוגמר וההדפסה על בגדים, בשנת 2005, ולפי אתר האינטרנט שלה, החברה אינה מוכרת בישראל, אלא ברחבי העולם. החברה בעלת משרדים בארץ, בארה"ב ובאסיה ומנהלת רשת מפיצים, האחראית למכירות בהיקף של למעלה מ-70 מליון דולר. בין המשקיעים בה נמצאים גם קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, וחברת הדפוס הדיגיטלי א.פ.י שהשקיעה בתחילת 2007, 3.5 מיליון דולר בחברה.

כאמור, הרפתקת הדפוס האחרונה של נור לא צלחה במיוחד. בעקבות הסתבכות עסקיו האחרים, בין היתר בחברת השילוט, הוא נאלץ למכור את מניות השליטה (36%) בנור מקרופרינטרס (שנקראה קודם נור טכנולוגיות), לקבוצת משקיעים שיוצגה על ידי בנק ההשקעות ג'וזפטל ליון אנד רוס - ששימש כחתם ההנפקה.

היסטוריה לא פשוטה

נור טכנולוגיות הונפקה בסוף 1995 וגייסה 9.3 מיליון דולר. מיד לאחר ההנפקה, שנעשתה במחיר של כ-6 דולר למניה, צנחו מניותיה עד לשער של דולר אחד, על רקע הפסדים תפעוליים שהחלה לצבור בסמוך להנפקה. מכירת המניות בוצעה כשנה וחצי אחרי ההנפקה, בעקבות הסכם ההלוואה שחתם נור עם דן פרג'ס, יו"ר בנק ההשקעות, לטובת ההנפקה.

לפי ההסכם, קיבל נור הלוואה של 2.5 מיליון דולר, שנגדה שועבדו מניות השליטה שלו בנור טכנולוגיות, אולם בעקבות צניחתן נור נאלץ להעבירן כנגד פירעון חובותיו.

לפני כשנתיים, נמכרה פעילותה של נור מקרופרינטרס לענקית המדפסות HP תמורת 118 מיליון דולר. השלד הבורסאי, שבקופתו נותרו מזומנים בהיקף של 79 מיליון דולר, נמכר ל- Ellomay Capital שבשליטת שלמה נחמה, יו"ר בנק הפועלים לשעבר, קבוצת קניר (שבשליטת חמי רפאל ורן פרידריך) וזהר זיסאפל מבעלי קבוצת רד בינת.

חברה נוספת של נור סיימה את דרכה בדרך גרועה הרבה יותר. את נור פרסום חוצות, חברת שילוט הדרכים, הנפיק נור ב-1994. שלוש שנים לאחר מכן, בעקבות אי סדרים וחובות אליהם נקלעה, מונה לחברה מפרק והשלד הבורסאי שלה נמכר.