ליאורה מרידור התפטרה מתפקיד יו"ר הוועד המנהל באונ' ת"א

מרידור מכרה לפני כשנה את תיק ההשקעות של האוניברסיטה, אשר בעקבות הפעולה רשמה הפסד תאורטי בהיקף מאות מיליוני שקלים ■ שימשה בתפקיד כשנה וחצי

ד"ר ליאורה מרידור התפטרה מתפקידה כיו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת ת"א, לאחר כשנה וחצי בתפקיד שבמהלכו התנהל כנגדה מאבק סוער, כך נודע ל"גלובס".

אשתקד נקשר שמה של ד"ר מרידור כאשר שזמן קצר לאחר שנכנסה לתפקיד יו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת תל אביב היא החליטה למכור את תיק ההשקעות של האוניברסיטה בצעד שבדיעבד גרם למוסד הפסד תיאורטי של רווח של מאות מיליוני שקלים.

מרידור ויו"ר חבר הנאמנים באוניברסיטת תל אביב, בובי גולדברג ניהלו מאבק מתוקשר במשך חודשים ארוכים בשנת 2009 על רקע פרשות שונות שהתרחשו באוניברסיטת תל אביב, ובהן הדחת הנשיא הקודם, פרופ' צבי גליל, ומכירת תיק ההשקעות של המוסד בניגוד לדעת ועדת ההשקעות המקצועית. גולדברג מתח ביקורת ציבורית על התנהלות מרידור מאז נכנסה לתפקיד במארס השנה והחל לאסוף חתימות מחברי חבר הנאמנים, בקריאה לקיום דיון בוועד המנהל על הדחת מרידור ונציגי הציבור בוועד. לאחר תהליך גישור הגיעו הצדדים להסכמה שלפיה תישאר מרידור בתפקידה, אך חבר הנאמנים יקבל סמכויות רבות יותר בקמפוס.

בחודש פברואר האחרון פרשה ליאורה מרידור מתפקיד יו"ר ועדת ההשקעות של הפניקס, כאשר את מקומה תפס ד"ר יורם גבאי, לשעבר מבכירי האוצר. הפניקס התבלטה לרעה בתחום ניהול ההשקעות, שלא התנהל כהלכה. החברה רשמה אז את התשואות החלשות בענף. במהלך תקופתה התאפיין תיק ההשקעות של הפניקס בהפחתת רמות סיכון והורדת נתחי המניות מתוך תיק ההשקעות הכולל, דבר שהתבטא כפי הנראה באובדן מסוים של תשואה, כשחלק מהעליות שהיו בשוק פוספסו.