מנכ"ל דלק רכב גיל אגמון אושפז: עשה "על האש" - ונכווה

מקורבים העריכו כי אגמון ישוב תוך ימים ספורים לפעילות מלאה וכי הפציעה לא תגרום לעיכוב עסקת הרכישה של 22% ממניות דלק רכב שתהפוך אותו לבעל השליטה בה

גיל אגמון, מנכ"ל חברת דלק רכב, ומי שעתיד בימים הקרובים להפוך לבעל השליטה בחברה, נכווה אמש בעת שבילה עם חבריו באירוע מנגל ואושפז בבית החולים כאשר הוא סובל מכוויות מדרגה ראשונה.

מקורבים לאגמון העריכו כי אגמון ישוב תוך ימים ספורים לפעילות מלאה וכי הדבר לא יעמוד בדרכו מלהשלים את רכישת השליטה על החברה בראשה הוא עומד מידיה של קבוצת דלק.

אגמון ירכוש 22% נוספים ממניות החברה מידיה של קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, במחיר של 50 שקל למניה המשקף פרמיה של כ-20% ביחס למחיר בו נסחרה המניה טרם הדיווח על העסקה.

היקף הרכישה עומד על כמיליארד שקל. בכך יהפוך אגמון לבעל השליטה בחברה עם החזקה של כ-38.4% ממניותיה. את הרכישה הנוכחית הוא צפוי לממן מהון עצמי ובמימון בנקאי שכנגדו ישועבדו המניות הנרכשות.

דלק רכב היא יבואנית רכבי מאזדה ופורד. תחת ניהולו של אגמון הפכה החברה ליבואנית הרכב הדומיננטית בישראל, וחלקה בו מוערך בכ-20% מסך שוק הרכב בישראל.

עד כמה דומיננטית השפעתו של גיל אגמון בחברה, ניתן ללמוד מהסכם הייבוא שיש לדלק עם פורד. על פי הסכם זה, לפורד ישנה זכות לסיים את ההתקשרות עם דלק רכב, במקרה בו גיל אגמון יחדל מלנהל את החברה.