אלשיך הורתה לאמבלייז לחשוף את כל בעלי מניותיה תוך 14 יום

בהחלטתה מתחה אלשיך ביקורת על אמבלייז וקבעה כי גישתה גובלת בחוסר תום-לב ■ "הבקשה דחופה נוכח מכירת אחזקות אמבלייז בפורמולה, שעשויות ליצור חלוקת דיבידנד גבוה"

סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופטת ורדה אלשיך, ציוותה היום (ג') על החברה הציבורית אמבלייז להעביר לעו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד לנכסי אלי רייפמן, העתק מלא ממרשם כל בעלי מניותיה תוך 14 יום.

עוד ציוותה השופטת על אמבלייז להעביר גם תת-מרשמים של בעלי מניות, שעד היום היו חשאיים וחסויים, כלומר - רישום של כל בעלי המניות שמניותיהם מוחזקות בידי חברה לרישומים בשם Capita הפועלת מהאי ג'רסי.

בנוסף ציוותה השופטת על אמבלייז להעביר לעו"ד ארז מרשם של נאמנים המחזיקים מניות תחת חברת רישומים לנאמנויות. כמו כן הורתה אלשיך לאמבלייז להעביר העתקים מכל ההתכתבויות בין החברה לבעלי מניותיה, וכן פירוט כל הדיספוזיציות שביצע רייפמן במניותיו מאז 1.1.2005 ועד היום.

בהחלטתה מתחה אלשיך ביקורת חריפה על חברת אמבלייז, וקבעה כי גישתה היא מיתממת וגובלת בחוסר תום-לב. אלשיך קבעה כי אמבלייז מתחמקת מלמסור מידע למנהל המיוחד, שהנו ידו הארוכה של בית המשפט, ואף קבעה כי אמבלייז איננה יכולה להסתתר מאחורי טענה של זכות לפרטיות של בעלי המניות.

בית המשפט חזר והדגיש כי הבקשה דחופה לנוכח מכירת אחזקותיה של אמבלייז בחברת פורמולה, שעשויות ליצור חלוקת דיבידנד גבוה.

אלשיך אף הסבירה כי בתחילת ההליך התרברב רייפמן כי מניותיו מוחזקות במבנים מורכבים שאיש לא יוכל להגיע אליהם, וגם מסיבה זו יש סכנה שמניותיו יועלמו.

עוד הדגישה אלשיך כי כיוון שאמבלייז היא חברה ישראלית, אין לאפשר לה לחמוק מתחולת דיני מדינת ישראל באמצעות תכסיסנות של רישום אחזקות וירטואליות.

אלשיך חייבה אפוא את אמבלייז לספק לעו"ד ארז את כל המסמכים הנ"ל תוך 14 יום ולפני חלוקת דיבידנד כלשהו.

נוכח התנהלותה החריגה של אמבלייז, חייבה אלשיך את החברה בהוצאות של 100 אלף שקל בצירוף מע"מ, מתוכם 75 אלף שקל לעו"ד ארז, ו-25 אלף שקל לכונס הרשמי.