סורוס תורם 100 מיליון דולר לארגון לשמירה על זכויות האדם

זו התרומה הגדולה ביותר של סורוס עד כה ובכוונתו להמשיך ולתרום לארגון לשם הרחבת פעילותו הגלובלית ■ רווחי קרן קוואנטום בראשה הוא עומד עלו ב-2009 ב-29% ל-3.3 מיליארד ד'

המיליארדר הפילנתרופ ג'ורג' סורוס מתכוון להכריז היום (ג') על תרומה של 100 מיליון דולר לארגון לשמירה על זכויות האדם, ובכך לאפשר לארגון להרחיב את פעילותו הגלובלית. מדובר בתרומה הגדולה ביותר של סורוס עד כה, כך עולה מנתוני המרכז לפילנתרופיה באוניברסיטת אינדיאנה.

"אנו רואים כמות הולכת וקטנה של תרומות בהיקפים של 100 מיליון דולר ומעלה מגורמים פרטיים לעומת ההיקפים אותם ראינו לפני מספר שנים" אמר פטריק רוני, דירקטור במרכז וציין "בין השנים 2006-2008, בממוצע דווח על 13 תרומות מגורמים פרטיים בהיקפים אלה. ב-2009 צנחה הכמות ל-6 ובשנה הנוכחית אנו יודעים רק על סורוס ועל אדם פרטי נוסף שתרם באופן אנונימי 200 מיליון דולר".

בעוד שאחרים עצרו את תרומות הכספים, סורוס תורם תרומות גדולות מתמיד. בנוסף אמר סורוס לאחרונה בראיון כי תרומתו לארגון לשמירה על זכויות האדם היא הראשונה מסדרה של תרומות גדולות שהוא מתכוון לבצע. "זה בחלקו כתוצאה מהגיל", אמר סורוס אשר חגג בחודש שעבר את יום הולדתו ה-80. "במקור רציתי להפיץ את כל הכסף בעודי בחיים, אך זנחתי את התוכנית הזו. הייסודות שהקמתי צריכים להימשך, אך אני עדיין מעוניין לתת הרבה במהלך חיי, וזו הדרך שלי לכיוון זה".

בשנה שעברה תרם סורוס כ-50 מיליון דולר לעמותת רובין הוד, הפועלת למיגור העוני בניו יורק, תרומתו הביאה לגיוסים נוספים לעמותה. סורוס גם נתן לכל משפחה בעלת ילדים הנשענת על כספי הביטוח הלאומי בניו יורק סך של 200 דולר לשם רכישת ציוד לבית הספר, תרומה זו הסתכמהבכ-35 מיליון דולר ואיפשרה למדינת ניו יורק לקבל גישה לתקציבים פדראלים בהיקף של 175 מיליון דולר. עד כה תרם סורוס כ-700 מיליון דולר מכספו למטרות שונות.

קרן ההשקעות בראשה עומד סורוס, קוואנטום צמחה בשנת 2009 ב-29% ורווחיה מעמלות ומתשואות על ההשקעה הסתכמו ב-3.3 מיליארד דולר.