עד לאן הוא יעלה? הין היפני בשיא של 15 שנה: 83.7 ין לדולר

הדאגה ליציבות הכלכלות בארה"ב ובאירופה שולחת את המשקיעים לחפש מקלט במטבע האסייתי ■ ניסיונות הבנק המרכזי ביפן לצנן את המטבע נכשלו ■ היצואנים חוששים לפגיעה בהכנסות

התנודתיות במדדים, התחזיות המשתנות של האנליסטים והקריצה המתמדת לכיוונן של הכלכלות המתפתחות - כל אלה שולחים גם היום את המשקיעים לכיוונו של הין היפני. המטבע מסתמן כלהיט הברור של זירת המט"ח ורושם גם היום התחזקות של 0.5% אל מול הדולר האמריקאי - אשר נסחר היום תמורת 83.7 ין בלבד. מדובר ברמת שיא של 15 שנים תמימות עבור הכוכב של המט"ח האסייתי.

בעוד שבארה"ב פורסמו בסוף השבוע נתונים חיוביים משוק התעסוקה, באירופה נרשמו בשבוע האחרון נתוני מאקרו מדאיגים יותר אשר מעלים תהיות בקרב המשקיעים באשר ליכולתו של גוש האירו להציג צמיחה ברת-קיימא ולהתאושש ממשבר החובות שפקד את כלכלת האיחוד בחודשים האחרונים.

כך למשל פורסם כי ההזמנות ממפעלים בגרמניה נפלו ב-2.2% ביולי בניגוד לציפיות המוקדמות שקיוו דווקא לעליה של 0.4% בהזדמנות. בעקבות נתון זה ושורת נתונים אחרים איבד היום האירו מערכו 0.8% אל מול הדולר. אל מול הין, מאבד האירו כעת לא פחות מ-1.3%.

ומה אצלנו? המשקיעים הישראלים גם הם לא מתעלמים מהמגמה ושערו היציג של המטבע היפני נקבע היום ברמה של 4.5123 שקלים ל-100 ין - עליה של 0.72% ביחס לשער היציג שנקבע אתמול.

[לאתר המט"ח]