הדולר שומר על יציבות במסגרת המסחר הבין-בנקאי: 3.785 ש'

מדובר בעלייה קלה של 0.1% בערכו של המטבע האמריקני ■ האירו מאבד 0.5% לשער של 4.797 שקלים ■ פועלים: "השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת"

רגע לפני שסוגרים את הבסטה בזירת המט"ח לשנה זו, נותן השקל צעד נוסף קדימה אל מול המטבעות המובילים במסגרת המסחר הבין-בנקאי (לאחר שהמסחר הרשמי לשנה זו נחתם אתמול עם פירסום השערים היציגים).

הדולר עולה בשעה זו בשיעור קל של 0.1% ונסחר בין הבנקים תמורת 3.785 שקלים. האירו נחלש בשיעור משמעותי מעט יותר של 0.5% ונסחר סביב שער של 4.797 שקלים.

"המסחר בין החברות היום מאוד דליל, בהתאם לתקופת החגים, אך במסחר הבין-בנקאי הדולר ממשיך לשמור על יציבות, בניגוד למגמה העולמית, שבה הדולר מתחזק מול כל המטבעות - פרט לין היפני", אמר לגלובס יוסי פריימן, מנכ"ל קבוצת פריקו.

הכוכב של זירת המט"ח, גם היום, הוא הין הממריא לשיא של 15 שנים מול הדולר כשהוא מעורר דאגה קשה בקרב היצואנים במזרח. הבורסה של טוקיו רשמה היום ירידה של 2.2% במדד המוביל, הניקיי, על רקע זה - וזאת על אף הצהרות מצידו של ראש הממשלה במדינה להתערב במידת הצורך בשווקים כדי למתן את הזינוק בערך המטבע ואת השפעות הדבר על הכלכלה היפנית.

"בניגוד לשקבל שבו בנק ישראל מתערב - הבנק המרכזי ביפן, בעקבות התערבויות היסטוריות שכשלו, בוחר שלא להתערב ולכן הין ממשיך להתחזק בהתאם לכוחות השוק", מסביר פריימן.

בתוך כך העריכו כלכלני בנק הפועלים בסקירתם השבועית כי "השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, בהשפעת ההתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות בעולם".

"כמו כן", נכתב בסקירה, "יושפע השקל מגורמים מקומיים מנוגדים. מחד, הגורם העיקרי התומך בהיחלשות השקל הוא רכישה אפשרית של דולרים על ידי בנק ישראל. מאידך, בין הגורמים התומכים בהתחזקות השקל ניתן למנות את הכלכלה היציבה בישראל והציפיות להעלאות ריבית נוספות ע"י בנק ישראל (אם כי בקצב מתון) ובעקבותיהן, הרחבת הפער בין הריבית השקלית והדולרית".