ספר הבז': ארה"ב שומרת על התרחבות למרות סימני ההאטה

חמישה בנקים אזוריים דיווחו כי כלכלת ארה"ב "צמחה בקצב מתון", שנים אחרים הצביעו על "התפתחויות חיוביות" ■ שאר 5 הבנקים הודו בהאטה או טענו כי התנאים בשוק "מעורבים" ■ בן ברננקי אמר בכנס ג'קסון הול כי הצמיחה במהלך השנה החולפת הייתה "נמוכה מדי"

ספר הבז', הדיווח התקופתי של הבנק הפדרלי, שפורסם הערב (ד'), מראה כי הבנק הפדרלי רואה כי כלכלת ארה"ב מצליחה לשמור על התרחבות "מתונה", זאת למרות "הסימנים של האטה נרחבת" שמראה בתקופה האחרונה - מאמצע יולי עד סוף אוגוסט.

חמישה בנקים אזוריים דיווחו כי כלכלת ארה"ב "צמחה בקצב מתון", שנים אחרים הצביעו על "התפתחויות חיוביות או שיפורים נטו". שאר חמשת הבנקים הודו בהאטה או טענו כי התנאים בשוק "מעורבים".

ספר הבז' כולל סקר של 12 הבנקים האזוריים של ה'פד' שמתבסס על נתונים שנאספו עד ה-30 באוגוסט, ומצביע על הפעילות הכלכלית במחוזות הבנק ומספק למשקיעים אינדיקציה נוספת למצב המשק האמריקני.

הדו"ח מראה כי עלות השכר, ומחירי המוצרים והשירותים לא רשמו עליות חדות, ולכן אין לצפות כי לחצי האינפלציה יהוו שיקול מרכזי בזמן הקרוב בהחלטות המוניטריות של ה'פד'. הסקר עוד מצביע כי מכירות הבתים בארה"ב נחלשו לאחר שהסתיימו הטבות המס לרוכשי בית ראשון,וכי הביקוש לנדל"ן מסחרי נותר חלש.

הדו"ח מדגיש את עמדת הפד כי בעוד ההתאוששות מן המיתון הגרוע ביותר בשבעה עשורים מתקררת, הכלכלה אינה נקלעת לתוך התכווצות. נזכיר כי יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי אמר בכנס ג'קסון הול לפני כשבועיים כי הצמיחה במהלך השנה החולפת הייתה "נמוכה מדי" ואילו האבטלה "גבוהה מדי". להערכתו, הכלכלה האמריקנית תמשיך לצמוח בקצב איטי בארבעת החודשים האחרונים של השנה וקצב הצמיחה יתחדש ב-2011.

ספר הבז' של חודש יולי הראה כי הפעילות הכלכלית בארה"ב המשיכה להתרחב ב-10 מתוך 12 מחוזות הפדרל ריזרב - אך בקצב איטי יותר.