נביא הזעם רוביני: הטבות המס לא יצילו את כלכלת ארה"ב

"שלוש ההצעות אינן מספיק חזקות" ■ במאמר תחת כותרת "גן עדן אבוד: מדוע השווקים שירדו מגדולתם לעולם לא ישובו להיות כפי שהיו", טען שהאמריקנים חיים בהכחשה

הכלכלן הפרופסור נוריאל רוביני טוען שהתוכנית האחרונה של ממשל אובמה ובין היתר ההצעות שלו להקלות במס לעסקים לא יצליחו לשנות את המציאות הכלכלת ארה"ב, שלהערכתו לעולם לא תשוב כפי שהייתה.

"לכל שלוש ההצעות של הטבות המס- לצורכי מחקר ופיתוח, השקעות אשראי ותשתיות - יש הגיון כלכלי מובן", אמר רוביני לעיתונאים לפני הנאום שיישא הערב בטורונטו. "עם זאת, הצעות אינן מספיק חזקות כדי לשנות את התחזית הכלכלית".

במאמר תחת כותרת "גן עדן אבוד: מדוע השווקים שירדו מגדולתם לעולם לא ישובו להיות כפי שהיו", רוביני עוד טען כי האמריקנים חיים בהכחשה, כאשר להערכתו ארה"ב צריכה להשלים עם המציאות החדשה שלה.

נזכיר כי "נביא הזעם" אמר בראיון שהעניק לרשת CNBC בסוף החודש שעבר כי "הסיכויים כעת לתחתית כפולה גבוהים מ-40% ולקובעי המדיניות יש אופציות לתמרץ את הכלכלה".

להערכתו, הצמיחה במה שנותר מהשנה תהיה קרובה יותר ל-0% מאשר ל-1%, זאת כאשר "הרוח הגבית שאפיינה את המחצית הראשונה של השנה צפויה להפוך לרוח נגדית במחצית השניה של השנה".