"גלאקסי טאב": חברות תקשורת בארה"ב יכריזו על מתחרה ל-iPad

ההכרזה על "גלאקסי טאב" מתוכננת ל-16 בספטמבר בניו-יורק ■ אנליסטים סבורים כי יהיה קשה להביס ואף לאתגר את הצלחתו המסחרית של iPad

חברות תקשורת מובילות בארה"ב: AT&T, ספרינט, נקסטל, ווריזון, מתכננות לשווק מחשב לוח שתייצר חברת האלקטרוניקה סמסונג, ושיתחרה ב-iPad של Apple.

AT&T וספרינט מתכננות לשווק את "גאלקסי טאב", כפי שהוא מכונה, בתוך חבילת תקשורת אלחוטית שיציעו ללקוחותיהם. סמסונג, הנחשבת לספקית הטלפונים הסלולריים השנייה בגודלה בעולם, מתכוונת להכריז על המוצר ב-16 בספטמבר, בניו יורק.

שיתוף הפעולה עם חברות התקשורת, וחבילות השיווק האטרקטיביות, אמורות לסייע ל"גאלקסי" להתמודד בשוק עם iPad, המשווק במחיר 499 דולר ליחידה, כולל תקשורת סלולרית. ככול הנראה, המתחרה ישווק קודם באירופה, ורק אחר כך יצא לחנויות בארה"ב. אנליסטים מעריכים שהמהלך יחולל מהומת מחירים בשוק.

המחשב החדש יפעל באמצעות מערכת ההפעלה "אנדרואיד" של גוגל, יש בו מערכת ניווט (GPS) כלל עולמית ותתאפשר בו הצגת וידיאו באיכות גבוהה. כמו כן יש בו מצלמה מובנית שתאפשר לשני משתמשים לקיים ביניהם שיחת-וידיאו, כבמכשיר סלולרי.

חברות נוספות ובהן יצרנית בלקברי - RIM ומוטורולה, מתכננות להוציא בקרוב מחשבי לוח מתוצרתן.

Apple מכרה יותר מ-3 מיליון יחידות iPad, בתוך 80 יום מצאתו לשוק. אנליסטים מעריכים שיקשה על חברות שיוציאו מכשירים דומים להתמודד עימו, ושיהיה עליהן להציע תכונות יחודיות כדי לאתגר את הצלחתו המסחרית.