סופית: דן רוכשת את רשת מחסני להב ב-100 מיליון שקל

חברת האוטובוסים השקיעה ברכישה כ-100 מיליון שקל ■ עמיקם בן-צבי, אחד השותפים בחברת דן: הכוונה היא להגיע תוך שנתיים למחזור של כמיליארד שקל בתחום המזון

לאחר משא-ומתן ממושך, חברת האוטובוסים דן רוכשת את רשת הסופרמרקטים מחסני להב מידי אלי להב תמורת 100 מיליון שקל.

החוזה בין הצדדים נחתם בערב ראש השנה. עבור חברת דן מדובר בכניסה ראשונה לתחום הסופרמרקטים, ואילו עבור אלי להב מדובר ביציאה מתחום הסופרמרקטים.

"חברת דן הביאה את קסלמן אנד קסלמן, שמצאה אצלי תשתית מאוד רצינית לפתוח עשרות סניפים. הכול ברמה מאוד גבוהה. רק שאני הלכתי עכשיו לכיוון הקניון, וכאשר הציעו לי עוד סניפים ועוד חנויות, לא עשיתי את זה. דן היא חברה שרוצה להקים רשת מאוד גדולה, והם יעסיקו את כל העובדים שלי", אומר היום (א') בתגובה להב ל"גלובס".

בדן מצהירים היום על שאיפה לשלש את מחזור המכירות של הרשת בתוך שנתיים. לדברי עמיקם בן-צבי מחברת דן, בכוונת החברה לפתוח עוד 10 סניפים ולהגיע למחזור מכירות של מיליארד שקל בתוך שנתיים.

רשת מחסני להב, שהוקמה לפני כ-7 שנים, מונה 10 סניפים בערים נצרת-עלית, קריית-מוצקין, קריית-ביאליק (שני סניפים), קריית-אתא (שני סניפים), חיפה, נתניה, חולון ואשדוד.

מחזור מכירותיה השנתי של הרשת עומד על 350 מיליון שקל בשנה, ולפי הערכות, לרשת רווח נקי של 10 מיליון שקל בשנה.

עבור להב מדובר בעסקה השלישית שלו במכירת סופרמרקטים. בשנת 1996 הוא מכר לרשת רבוע כחול את סופרמרקט "מחסני רכבת" באזור התעשייה באר-שבע, שהשתרע על שטח של 5,000 מ"ר, תמורת כ-9 מיליון דולר.

לפני מספר שנים חתם להב על חוזה עם רשת שופרסל לשכירת סופרמרקט "חוצות להב", שגודלו 12 אלף מ"ר. החוזה נחתם ל-24 שנה, ולהב, שהיה בעל הכנס, מכר את הנכס לפני 4 שנים לחברת הפניקס בכ-75 מיליון שקל. בנכס פועל גם היום סניף של שופרסל.

להב הוא גם יזם קניון באר-שבע, הקניון הגדול ביותר בדרום הנמצא בימים אלה בבנייה. לפני מספר חודשים מכר להב מחצית מפרויקט הקניון לחברת בריטיש ישראל, בעלת קבוצת קניוני ישראל, בתמורה ל-220 מיליון שקל. חלקה של בריטיש בקניון באר-שבע יעבור למליסרון עם השלמת רכישת השליטה בבריטיש על-ידי מליסרון של משפחת עופר.