מגדל: שתי המלצות "החזק" ואחת "קנייה" בסקטור הדלקים

האנליסט ערן יונגר ממליץ "החזק" למניות בז"ן ופז ו"קנייה" לדלק ישראל ■ "רואים תחילתו של שינוי חיובי בעוצמת התחרות כשמרבית החברות עסוקות בתהליכים פנימיים"

ברבעון השני ובמהלך המחצית הראשונה לשנת 2010 עלתה צריכת הדלקים בישראל וחל שיפור ניכר בתוצר העסקי, למרות זאת ולמרות פתיחתן של תחנות תדלוק וחנויות נוחות נוספות, הציגו מרבית חברות הדלק ירידה ברווח. בתי הזיקוק, לעומת זאת, נהנו במחצית זו ממחירי נפט יציבים יחסית וממרווחי זיקוק סבירים.

האנליסט ערן יונגר ממגדל שוקי הון פרסם היום (א') סקירה על השוק המקומי. במבט קדימה, הוא אומר, "רואים תחילתו של שינוי חיובי בעוצמת התחרות כשמרבית החברות עסוקות בתהליכים פנימיים ופחות בניסיון לנגוס ברווחיות המתחרים".

לגבי בז"ן מציין יונגר כי מרווח הייחוס ירד במהלך חודשים יולי-אוגוסט ועומד על כ-2 עד 2.5 דולר לחבית. מרווח הייחוס ברבעון השלישי צפוי לעמוד על 2-3 דולר חבית, מרווח נמוך אשר עשוי לאתגר את רווחיות התחום. יחד עם זאת החברה עשויה להציג פער יחסית גבוה מעל מרווח הייחוס וזאת עם הפעלתו של השלב השני של הפצחן המימני המתון החל מחודש יוני.

המשך התקדמות צינור הגז לצפון, בינתיים תחת "שקט תעשייתי" מחזקת את ההערכות להספקת גז בתחילת שנת 2011 עם תרומה שנתית צפויה של כ- 100 מיליון דולר. המשך עליית מרווח הפולימרים, מרווחי הארומטים עדיין נמוכים. במהלך יולי-אוגוסט שמרו מחירי הפרופילן והפוליפרופילן על רמה זהה לרמתם ברבעון השני אולם ירידת מחיר הנפטא הביאה להמשך עליית המרווח במגזר זה. יונגר מעלה מעט את מחיר היעד ל-2.3 שקל, דיסקאונט של כ-11% מותיר את המלצתו על "החזק".

לגבי פז : זכייה של החברה במכרז החשכ"ל (ובעיקר משרד הביטחון), שדרוג מתקנים בבית הזיקוק וסיום אפשרי של המלחמה במגזר התדלוק יעלו בחזרה את רווחיות החברה. במגדל מעלים מעט את מחיר היעד מ-639 שקל ל-644 שקל אולם לאחר עלייה של כ- 9% בשבוע האחרון, צמצום הדיסקאונט לכ-9% "מביא אותנו להפחית המלצה להחזק".

לגבי דלק ישראל: החברה סבלה בשלושת הרבעונים האחרונים מחולשה בכל מגזרי פעילותה, ירידה במרווחי השיווק ועלייה בהוצאות שכירות הביאו לפגיעה במגזר התדלוק והקמעונאות, נוסף על כך, ירידה במכירות השיווק הישיר וחילופי הנהלה הביאו לפגיעה בתוצאות החברה ואנו מעריכים כי גורמים אלו כבר מתומחרים במחיר המניה.

"אנו סבורים כי שינוי הסביבה העסקית, מינוי מנכ"ל, פתיחה מואצת של תחנות וחנויות נוחות בשלוש השנים הקרובות והתרומה מחו"ל יהיו מהותיים לחברה. מחיר המניה היום מגלם את הפגיעה שחוותה החברה ואינו משקף את העתיד לבוא ואת הסביבה העסקית המשתפרת, יחד עם זאת תוצאות הרבעון השני מביאות אותנו להערכה שמרנית יותר ואנו מורידים את מחיר היעד ל-141 שקל, דיסקאונט של כ-15% מותיר את המלצתנו על קנייה".