סוחרי האופציות בוול סטריט מהמרים על הכפלה של מדד ה-VIX

ביום ו' נסחרו כ-145 אלף אופציות קול על ה-VIX לעומת 46 אלף אופציות פוט ■ הפוזיציות הגדולות ביותר נפתחו באופציות הקול לספט' 45 נק' בעוד המדד נסחר ב-22 נק'

מבחינה היסטורית, השבוע הקרוב פותח את החודש התנודתי ביותר של השנה בוול סטריט והמשקיעים נצמדים לאופציות על מנת להגיב לתנודתיות זו. האופציות על מדד התנודתיות ב-CBOE, ה-VIX, שנחשב גם ל"מדד הפחד", היו בין ני"ע הסחירים ביותר בשוק האופציות כאשר המשקיעים הימרו על קפיצה חדה במדד זה.

"השבוע הבא הוא ההתחלה האמיתית של חודש שצריך להילחץ ממנו" אמר בריאן אוברבי, אנליסט האופציות הבכיר בחברת הברוקראז' המקוונת TradeKing והוסיף"במיוחד, לאחר שסטיית התקן ירדה כל כך, יש מקום נירחב לתיקון בשוק. כך שאם יגיעו חדשות רעות - הדבר יביא לקפיצה גדולה של ה-VIX".

ספטמבר נחשב לחודש חלש בשוק המניות, והתנודתיות מגיעה לשיאה כאשר הסוחרים חוזרים לעבודה מלאה לאחר חופשות הקיץ והחגים.

"הפוזיציות הגדולות ביותר נפתחו על אופציות ה"קול" לספטמבר ברמה של 45 נק', מה שמצביע על כך שהסוחרים מהמרים כי רמת הסטייה בשוק תכפיל עצמה ביחס לרמות הנוכחיות לקראת סוף השבוע הקרוב, בו תתקיים פקיעה מרובעת בוול סטריט", אמר ראיין דטריק, אנליסט טכני בכיר בחברת מחקר ההשקעות Schaeffer והוסיף "פחות משבוע לפקיעה, אם משהו טרגי לא יקרה, זה לא סביר שה-VIX יכפיל את ערכו. אך השורה התחתונה היא שהסוחרים מגדרים את עצמם הרבה יותר, ומכינים עצמם לתנודתיות גבוהה".

ביום שישי האחרון נסחרו כ-145 אלף אופציות קול על ה-VIX לעומת 46 אלף אופציות פוט שנסחרו על המדד. מדד ה-VIX ירד ב-4% ל-21.99 נק', אל מתחת לקו הממוצע הנע ל-200 יום, אך בסיכום שבועי עלה המדד ב-3.2% לאחר שאת השבוע הקודם סיים בצניחה של יותר מ-12%.

נציין כי מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P500 סיימו ביום ו' שבוע חיובי שביעי מתוך שמונה שבועות. אך העליות שנרשמו היו במחזורים נמוכים במיוחד ביחס לשנה בעוד המשקיעים נותרו על המשמר מחשש להידרדרות בשווקים. נזכיר כי בשבוע הקרוב יפורסמו מספר נתונים מאקרו כלכליים חשובים בארה"ב כגון נתון המכירות הקמעונאיות , הייצור התעשייתי, מדד המחירים ליצרן, נתוני התעסוקה השבועיים, וביום ו' יפורסם מדד המחירים לצרכן ותחול הפקיעה המכושפת המדוברת, זאת בעוד שמרבית הסוחרים הישראליים יצומו.