UBS שלילי על מכתשים אגן: חותך המלצה ומחיר יעד ל-15 שקל

ההמלצה למניית החברה הופחתה מ"קנייה" ל-"נייטראלי" ■ מחיר היעד הקודם - 18 שקל למניה

בשורות שליליות למכתשים אגן הבוקר (ב'): UBS הוריד המלצתו למניית החברה מ"קנייה" ל"נייטראלי" והפחית את מחיר היעד מ-18 שקל למניה ל-15 שקל למניה. החברה מנוהלת על ידי ארז ויגודמן.

האנליסט רוני בירון מנמק את הורדת ההמלצה בשני גורמים עיקריים: ראשית, ביטול עסקת רכישת אלבאו האמריקנית מותיר את החברה עם מבנה עלויות בעייתי אשר במצבו הנוכחי יקשה על החברה לייצר תזרים מזומנים חופשי משמעותי. שנית, חששות לגבי ביצועי החברה בברזיל במהלך המחצית השניה של 2010.

בירון ממשיך ומפחית את תחזית הרווח למניה של מכתשים ב-32% לשנת 2010 כולה. לגבי 2011 ו-2012, הופחתה תחזית הרווח למניה ב-11% וב-33%, בהתאמה.

נזכיר כי בתחילת החודש הודיעה מכתשים אגן כי הפסיקה את המשא ומתן לרכישת יצרנית מוצרי ההדברה הפרטית הגדולה בעולם לנוכח ממצאים אשר נתגלו לחברה במהלך בדיקת הנאותות ואשר היוו סטייה מהותית מהנתונים שעל בסיסם החליטה החברה להתקשר במזכר ההבנות.

העסקה אמורה הייתה להיסגר במהלך הרבעון הרביעי של 2010 בכפוף לבדיקת הנאותות, שכאמור לא סיפקה את מנהלי מכתשים. החברה הייתה אמורה לשלם על אלבאו סך של כ-800 מיליון דולר - 340 מיליון דולר במזומן ועוד 455 מיליון דולר באשראי לשבע שנים.