סקר: "וול סטריט כבר לא הוגנת; לא מתאימה למשקיעים קטנים"

סקר משקיעים שעשתה רשת CNBC מראה כי 75% מהמשקיעים המחזיקים בתיק בהיקף 250 אלף דולר מעריכים שהשוק אינו הוגן כלפי "המשקיע הקטן"

הסיבובים הפרועים בוול סטריט מעוררים חשש בקרב משקיעים בארה"ב לגבי רכישת מניות בודדות. המשקיעים כבר אינם בטוחים ששוק ההון הוא האפיק ההוגן להשקיע בו את הכסף.

סקר משקיעים שעשתה רשת CNBC מצא ש-61% מהנשאלים מעריכים כי התנודות האחרונות בשוק הפכו אותו לפחות בטוח לגבי רכישה ומכירת מניות בודדות. בנוסף, רוב המשתתפים בסקר, כ-55% מהנשאלים, אמרו כי השוק הוגן רק עבור משקיעים מסויימים ולא עבור כולם.

הסקר מאשר כי המשקיע הממוצע מטיל ספק גדול יותר היום אם שוק המניות הוא מקום בטוח להשקיע בו כספים שמיועדים לפנסיה. גם החדשות בשוק מטרידות את המשקיעים הרגילים: יותר מ-60% מהנשאלים ענו כי הם שמו לב לדיווחים על התנודות בשוק המניות.

אולי כתוצאה מכך, המשקיעים מעבירים את כספם מהמניות אל איגרות החוב, אשר בדרך כלל נחשבות להשקעה שמרנית ופחות תנודתית.

החל מינואר 2008 עד יולי 2010, המשקיעים הוציאו כ-244 מיליארד דולר מקרנות נאמנות, כך עולה מנתוני Investment Company Institute, המנהלת קרנות נאמנות בהיקף כ-11 טריליון דולר.

"התחושה היא שהשוק כבר לא הוגן רווחת מאוד", סיכמו עורכי הסקר. כמעט 90% מכלל בעלי התיקים בשווי של פחות מ-50 אלף דולר רואים כי השוק לא הוגן כלפי משקיעים קטנים. גם האנשים שבידם יותר כסף מצטרפים לטענה זו: מעל 75% מהמשקיעים אשר להם תיק בהיקף 250 אלף דולר מעריכים שהשוק אינו הוגן כלפי "המשקיע הקטן".