ברלוסקוני: "אני עשיר ונחמד; נשים עמדו בתור להתחתן איתי"

בעצרת של צעירי מפלגתו המליץ ראש ממשלת איטליה לנשים להתחתן עם גברים עשירים ואף סיפר בדיחה על היטלר ■ יריביו הפוליטיים: "זו לא שאלה של מדיניות. יש לו בעיה פסיכיאטרית"

אפילו במושגים של סילביו ברלוסקוני זה היה בטעם רע. יציבותו הנפשית של ראש ממשלת איטליה הועמדה בסימן שאלה בעקבות בדיחה על היטלר שהוא השמיע שלשום (א') בעצרת של צעירים.

ברלוסקוני סיפר את הבדיחה הבאה בעצרת של צעירי מפלגתו, מפלגת החרות: "קצת אחרי מותו של היטלר, תומכיו גילו שהוא בעצם חי. הם יצאו לחפשו ולשכנע אותו לחזור, והוא השיב להם: אוקיי, אני מוכן לחזור, בתנאי אחד - הפעם אני רוצה להיות האיש הרע".

הבדיחה התקבלה בסערת מחיאות כפיים ותרועות של צעירי ברלוסקוני, וראש הממשלה בן ה-73 המשיך בהרצאה ארוכה שרמזה על כוח הגברא שלו. ברלוסקוני המליץ לנשים להתחתן עם גברים עשירים. לדבריו, שורה ארוכה של נשים עמדו בתור כדי להתחתן איתו כי "אני עשיר. אני בחור נחמד והן חושבות שמפני שאני מבוגר יותר, אני אמות לפניהן והן יקבלו הרבה כסף".

ואז הוא הוסיף: "לפי האגדה, אני יודע איך לעשות את זה".

"נמוך בצורה מביכה"

אתמול קראו לו יריביו הפוליטיים להתנצל. פאביו אבנג'ליסטי ממפלגת "איטליה של ערכים" אמר: "למרבה הצער התרגלנו כולנו לפליטות הפה ולעלבונות של ברלוסקוני, אבל להשמיע בדיחה על היטלר זה כבר נמוך בצורה מביכה".

"ראש ממשלה שמשמיע בדיחה בטעם רע כזה לא יעלה על הדעת במדינה אחרת, וברלוסקוני צריך להתנצל בפני ישראל והקהילה היהודית באיטליה", הוסיף אבנג'ליסטי.

אנטוניו די פייטרו, לשעבר השופט החוקר של השחיתות באיטליה וכיום מנהיג "איטליה של ערכים", הוסיף: "זו כבר לא שאלה של מדיניות. יש לו בעיה פסיכיאטרית".

ברלוסקוני נראה שמנמן יותר בהופעתו בעצרת שלשום, וסנטרו נראה שקוע יותר. שערו נראה כאילו הוא רוסס, ומצחו היה חלק יותר. ידוע שהוא עבר השתלת שיער, ויש שמועות עקשניות על כך שהוא עבר גם ניתוח פלסטי.

הוא נעלם מהעין הציבורית למשך חודש ב-2004 ולאחר מכן הסביר שהוא עבר "שירות" וניתוח סביב עיניו. המדיה האיטלקית העריכה שהוא עבר גם מתיחת פנים וצוואר.

מעריכים גם שהוא עבר ניתוח אף במרפאה שווייצרית אחרי שנפגע מהטחת פסלון בפניו בעצרת במילאנו בשנה שעברה.

ברלוסקוני מצוי בהליכי גירושים מאשתו ורוניקה לאריו, בת 54, שטוענת ש"הספיק לה הסבל", בעקבות האשמות שהוא קיים יחסים עם דוגמנית הלבשה תחתונה ונערת ליווי בת 18.

ברלוסקוני אמר פעם לשרה בקבינט האיטלקי שהוא היה נושא אותה לאישה אלמלא היה כבר נשוי, ובעצרת אחרת הוא אמר: "הבוקר במלון התחשק לי לעשות סקס עם החדרנית. היא הסתובבה אליי ואמרה: 'אבל אדוני ראש הממשלה, עשינו את זה רק לפני שעה'".

ב-2003 הוא עורר סערה כאשר השווה חבר פרלמנט אירופי מגרמניה לשומר מחנה ריכוז, ובשנה שעברה אמר על נשיא ארה"ב אובמה שהוא "שזוף היטב".