שוק המתכות היקרות ברתיחה: הזהב בשיא כל הזמנים

החוזה לדצמבר על הזהב, הסחיר ביותר, רושם עלייה של 2% ל-1,271 דולר לאונקיה והכסף לדצמבר מתקדם בעוד 1.5% לרמה של 20.46 דולר לאונקיה

שוק המתכות היקרות ממשיך לרכז עניין רב. במסחר בניו-יורק מטפס הזהב לשיא כל הזמנים וגם הכסף והפלדיום מתקדמים.

החוזה לדצמבר על הזהב, הסחיר ביותר, רושם עלייה של 2% ל-1,271 דולר לאונקיה והכסף לדצמבר מתקדם בעוד 1.5% לרמה של 20.46 דולר לאונקיה. הפלדיום לדצמבר מזנק ב-2.7% למחיר של 549.75 דולר לאונקיה.

במקביל, נרשמות עליות חדות גם במניות סקטור הזהב בוול סטריט. נציין את מניות באריק, ניומונט מיינינג וגולדקורפ (סימול: GG).

גורם משמעותי המשפיע על המסחר הוא החלשות הדולר מול מטבעות מרכזיים, כגון האירו והפרנק השוויצרי. האירו מתחזק ב-0.9% לרמה של 1.30 דולרים והפרנק השוויצרי מתחזק ב-1.1% לשוויון מול הדולר.

נציין כי מרבית האנליסטים המסקרים את המתכות מעריכים שהזהב ימשיך לעלות ויטפס לסביבות 1,500 דולר ב-12 החודשים הקרובים, בין השאר על רקע עודפי ביקוש לעומת ההיצע בעולם והריביות האפסיות.

יוסי פריימן, מנכ"ל קבוצת פריקו, מסר ל"גלובס" כי "הזהב צפוי להמשיך לרשום שיאים חדשים בתקופה הקרובה. הזהב מהווה אי מבטחים ותחליף טוב כהגנה מתנודות של שערי מטבע או מדדים בתקופה של אי וודאות. בתחום המתכות, אנו רואים ירידה במלאים שגורמת למחסור כשבמקביל יש עלייה בביקוש בעקבות התאוששות כלכלית הדרגתית בכלכלות המובילות. מתכות כמו נחושת, בדיל, אבץ, ברזל ופלדה צפויות גם הן לעליית מחירים בטווח הקצר".

בזירת המאקרו, פורסם היום בארה"ב כי המכירות הקמעונאיות עלו ב-0.4% בחודש אוגוסט, לאחר עלייה של 0.1% ביולי. הנתון היה גבוה מהתחזיות המוקדמות בשוק, שעמדו על 0.3%. המכירות ללא מוצרי תחבורה עלו ב-0.6% באוגוסט - מעבר לתחזיות בשוק שעמדו על 0.4%. להוציא את נתוני מכירות מוצרי התחבורה, דלקים ומוצרי בנייה, המכירות עלו ב-0.6% - שיא שלא נראה מאז חודש מארס.

לאחר פתיחת המסחר דווח על עלייה של 1% במלאים העסקיים בחודש יולי, לעומת צפי לעלייה של 0.7%. היחס בין המכירות הקמעונאיות למלאים העסקיים אשר מעיד על רמות הביקושים, נותר בדומה לחודש יוני על 1.26.