איזו מניה ממשיך באפט למכור בכמויות גדולות?

מדובר במניית סוכנות דירוגי האשראי מודי'ס ■ חברת ההשקעות של באפט מכרה לאחרונה עוד 1.35 מיליון מניות של מוד'יס והמשיכה בכך שרשרת מכירות שהחלה עוד באמצע 2009

המשקיע האגדי וורן באפט אולי אופטימי בנוגע לכלכלת ארה"ב והמניות של חלק מהחברות בוול סטריט אולם יש מניה אחת שהוא מוכר בכמויות גדולות.

מדובר במניית סוכנות דירוגי האשראי מודי'ס . חברת ההשקעות של באפט, ברקשייר האת'וואיי, מכרה לאחרונה עוד 1.35 מיליון מניות של מוד'יס והמשיכה בכך שרשרת מכירות שהחלה עוד באמצע 2009.

כנראה שבאפט לא מאמין במודל העיסקי של חברות דירוגי האשראי, שנפגעו קשות מהמשבר האחרון. המניה, אגב, צנחה בכ-65% בשלוש וחצי השנים האחרונות.

המכירה האחרונה הכניסה לבאפט כ-34 מיליון דולר. גם לאחריה עדיין מחזיקה ברקשייר כ-29.43 מיליון מניות מוד'יס, שכנראה תמשיך למכור בחודשים הקרובים.

בתחילת השבוע הצהיר באפט: "לא תהיה תחתית כפולה". ב"וועידת הכלכלה של מונטנה" שהתקיימה אמר באפט: "אני שור גדול בכל מה שקשור למדינה הזו - לא נסבול מתחתית כפולה בכלל. אני רואה את העסקים שלנו חוזרים כמעט בכל תחום".

לדבריו, הדיווחים על סנטימנט שלילי בשווקים היו נכונים "לדיווחי התקשורת בלבד" וטען כי הוא לא רואה אותם בעסקי קבוצת ברקשייר האת'וואי שבבעלותו. "אני רואה שאנחנו מעסיקים יותר אנשים היום מאשר לפני חודש ומאשר לפני חודשיים.