הבילוי המועדף על הצרכן הישראלי - מסעדות וקריאת ספרים

‎‎סקר מאסטרקארד: נשים מעדיפות לקרוא, גברים מעדיפים להעביר את הזמן מול הטלוויזיה ■ רק 7% מקרב המשיבים ענו כי לעולם אינם יוצאים לבלות

‎‎הבילוי המועדף על הישראלים, בזמנם הפנוי, הוא קריאת ספר או ארוחה במסעדה - כך מגלה סקר 'אינדקס מסטרקארד', שנערך על-ידי מסטרקארד העולמית במטרה לשפוך אור על הרגלי הצריכה של ישראלים בכרטיסי אשראי.

‏‏23% מהנשאלים מעדיפים לבלות את שעות הפנאי במסעדות ו-21% בקריאת ספרים. לצורך זה הם מנצלים את הנקודות/הכוכבים של חברות האשראי: 38% בדרך-כלל משתמשים בכרטיסיהם במסעדות, ו-32% מנצלים את הנקודות שצברו לקבלת הנחות במסעדות או בעת הזמנת אוכל הביתה. 6% מנצלים את הנקודות שצברו לשם קבלת הנחות בחנויות ספרים.

‏‏16% מעדיפים לצפות בטלוויזיה כפעילות לשעות הפנאי (בעיקר גברים - 20% מהם בחרו בתשובה זו בהשוואה ל-12% מהנשים).‏

קריאה, לעומת זאת, מועדפת בשעות הפנאי בעיקר על-ידי נשים (24%) ובעלי הכנסה נמוכה מהממוצע, כאשר 31% מהם בחרו באפשרות זו - לעומת 12% מקרב בעלי ההכנסה הממוצעת ו-19% מקרב בעלי ההכנסה הגבוהה מהממוצע.

‏הישראלים, בעיקר הצעירים, הם בליינים לא קטנים: מחצית מהמשיבים בני 18-29 אמרו כי הם יוצאים לבלות לפחות פעם בשבוע, בהשוואה ל-25% מקרב בני 30-49 ו-25% מקרב בני 50 ומעלה.

רק 7% מקרב המשיבים ענו כי לעולם אינם יוצאים לבלות. תשובה זו בלטה במיוחד בקרב משיבים בגילאי 30-49, ש-10% מהם אמרו כי אינם יוצאים מהבית למטרות בילוי, לעומת 4% שענו כך מקרב בני 18-29 ו-6% מקרב בני 50 ומעלה.

‏ומה עם תיאטרון? 15% מהנשים מעדיפות לראות הצגה בתיאטרון בשעות הפנאי, לעומת 5% בלבד מקרב הגברים. קבוצת הגיל המובילה בהעדפתה את התיאטרון על פני אחרות הם בני 50 ומעלה.